Tuesday, April 22, 2008

Frozen Korean

Imorse fortsatte jag min prisundersökning och tog bussen till Holland Village. Presenterade mig för chefen, lade fram mitt ärende och han ser ut som ett levande frågetecken. Inte så konstigt, jag har helt missuppfattat vart jag ska och ska egentligen till Cold Storage Jelita på Holland Road, inte Holland Avenue.... Så det var bara att ta bussen igen och hoppa av två stopp senare. Klockan var närmare halv elva när jag började men jag var ändå klar strax efter ett. Det var svinkallt att springa omkring där, särskilt runt kyldiskarna. Varunamnen snurrar runt i huvudet på mig, frozen thawed cod...sunbean canola oil, Nissin Cup Noodle...... nu är hästjobbet gjort dock för matvaruaffärerna tar längt tid att gå igenom. Efter det tog jag kaffe och smörgås på OBriens, var tvungen att tina upp igen. Taxi till Parkway och lämna in min filmrulle med Mr. Bear som Elias ska redovisa imorgon och sedan hem. För att blogga...snacka om att man lever sitt liv framför datorn!!!

Igår såg jag på Crime Watch, på tal om något helt annat. De visade en episod hur man fått fast en pedofil som lurat med sig barn och sedan köpt leksaker till dem. Han hade filmat övergreppen och hade filmerna hemma. Han dömdes till 27 års fängelse men slapp spöstraff på grund av sin ålder. Lite skillnad mot Sverige?????

Snart är det dags att hämta Elias från skolan och jag har köpt en munk till honom. Vädret är fint, kanske blir det bada i poolen.

Jag har börjat fotografera en massa, jättekul. Har bland annat tagit lite bilder på condot.

1 comment:

  1. Varför tutar du omkring halva stan för att kolla fiskpriser? Planeras export till Dubai?

    ReplyDelete