Monday, April 28, 2008

Lunch at Vivo





Måndagen började med styrelsemöte och sedan dags för träff på Vivo med mammorna från skolan, eller vi fyra som umgås mest, C, D och D. Det blev lunch på Courderoy, shopping och sedan avslutade vi en trevlig dag på Coffee Bean innan det var dags att dela taxi hem för att hämta barn.

Det är extremt hett ute, alltså otroligt varm och fuktigt och alla går omkring och flämtar och svettas. Man orkar liksom inte ens gå ut, såvida man inte måste.


Imorgon ska vi träffas i mammagruppen och bada, det blir trevligt.

Jag läste lite olika bloggar, som jag brukar göra varje dag, och fick inspiration till Gummis rum! Nu ska vi bara handla lite fina saker att ha där. Tanken är att Gummi och Elias ska dela rum när vi flyttar så det går inte att göra hennes rum för flickaktigt men man kanske kan dela upp rummet på något finurligt sätt så att det ändå blir varsin hörna. När de blir större får man väl dela på dem men än så länge blir det bästa lösningen.

Jag har givit mig själv köpförbud på kläder eftersom jag dels vi shoppa på sommarrean hemma och dels när vi kommer till Dubai. Frågan är om jag kan hålla det... Men saker till hemmet känns helt legitimt, jag vill passa på att inhandla saker som är speciella för Asien och som man kanske inte kommer att se lika ofta i Dubai. Som typ det där kinaskåpet som jag har tjatat om, har även sett fina tidskriftskorgar i trä att ha på golvet... Hm, tur att vi har en hel container till vårt förfogande. Skulle behöva åka till Hanoi och köpa lite fler lacksaker också men det får jag inte säga till maken som tycker att vi har tillräckligt med prylar.

1 comment:

  1. V�nner till oss, m�lade v�ggen vid barnens s�ng i olika f�rger s� blev det personligt f�r b�da tv�

    ReplyDelete