Sunday, April 27, 2008

Morgonstund har guld i mund

Varje morgon när jag har lämnat Elias brukar jag ta en liten promenad med Gummi. Vi går ofta längs East Coast Road och tittar på de vackra shop houses längs med vägen, eller snarare, jag tittar och hon sover. Sen går vi ner längs med Joo Chiat och går över Marine Parade Road och förbi ett litet hawker centre på hörnan där det alltid sitter gamla kinesiska gubbar och dricker öl eller kaffe, klockan nio på morgonen. Vi passerar Marine Parade Central som är några små gågator med olika kinesiska affärer där man säljer allt från djur till mat, kläder, väskor, städprylar, godis, tidningar...ja det mesta. Vi passerar förbi dessa och svänger tillbaka förbi McDonalds och Wet Market. Ibland är det ganska många små stånd öppna och då kikar vi förbi men för det mesta bara mat och det luktar lite konstigt...eller ganska mycket konstigt. Vi vandrar vidare och går in till Parkway. Parkway öppnar inte förrän elva, så på morgonen är det väldigt lugnt och svalt där inne, ganska skönt. Vi fönstershoppar lite och kanske tar en kaffe på Coffee Bean inna vi går hem. Ibland strosar vi runt på Giant och köper blöjor...

Tror jag kommer att sakna min lilla morgonpromenad.

No comments:

Post a Comment