Wednesday, April 23, 2008

Vad jag kommer att sakna med Singapore

Förutom mina vänner, framförallt A, som är min bästa vän och som jag kommer att sakna så otroligt mycket, så vet jag faktiskt inte riktigt vad jag kommer att sakna mest. Det låter ju lite konstigt, något måste ju ha gjort ett positivt intryck under dessa två år. Kanske kommer jag att sakna Parkway, närheten till Parkway samt hela Parkway. Där spenderade vi våra första desperata månader i Singapore då vi fortfarande var inhysta på hotell och Pacific Coffee på Parkway med trådlöst internet och vanliga allmänna datorer var min räddning. Bokhandeln MPH, som nu blivit utbytt till Borders var också en räddning, där köpte jag otaliga böcker och pussel till Elias.

På Parkway har jag köpt min svarta nyårsklänning, skor till Elias och Gummi, presenter, badkläder, inredningsprylar, matlådor, vi har lunchat och fikat, ätit sushi, köpt fint kött på Espirito Santo....slösat på väskor på Esprit och Isetan..

Vad mer kommer jag att sakna, inte maten, nog för att jag har börjat uppskatta Hawker mat lite mer, men inget jag kommer att längta efter. Matmarknaden på IKEA ska vara en annan sak, det finns ingen mat på IKEA i Dubai. Men å andra sidan är det inte lika långt hem så man kanske kan få sitt behov tillgodosett ändå.

Poolen kommer jag att sakna, att bara kunna ta hissen ner i trädgården och sedan lägga sig vid den stora härliga poolen, det är lyxigt.

Det enkla livet som ibland är lite tråkigt kommer jag säkert att längta tillbaka till då trafikkaoset breder ut sig i Dubai.

4 comments:

  1. Oj mitt första besök härinne. Vilken globetrotter du verkar va, du bor alltså i Singapore men ska nu flytta till Dubai? Är det jobbet som styr eller? *nyfiken* Det är så roligt att hitta andra svenskar ute i världen!

    Ha de bra, Mia

    ReplyDelete
  2. Det är inget litet hopp från Kinna till Dubai! Visst är det roligt att se vart livet tar en, ofta kan man aldrig ana att man skulle hamna där man hamnade.
    Bor ni utomlands permanent eller tänker ni flytta hem nån dag?

    Ha de bra, Mia

    ReplyDelete
  3. Ååååå va roligt det är att läsa om hur du har det. Låter spännande med Dubai. Här i Stockholm har våren kommit, solen tittar fram och det känns underbart.
    Sköt om dig o många kramar:)
    Zeynep

    ReplyDelete
  4. Åh kul att nån får inspiration av min blogg, haha!
    Vi kan snacka om var jag hittar alla grejer på vårfesten på lördag, you´re at my table, dear!

    Kram
    Gunilla

    ReplyDelete