Friday, September 5, 2008

Adjustments


It was more than three years ago I experienced a Swedish autumn. I have been talking about it, even dreaming during those hot and humid Singapore days when all I could think of was crisp air, cool breeze and heavy skies. Those days when you can cuddle up in the sofa with a hot cup of tea, watching TV without feeling guilty about it, lighting candles. Or those lovely September days when the trees are on fire, an explosion of red, yellow and orange. I have wanted all this. Now I have it. And I am freezing my behind off. It is cold. I am not very well equipped for it. Today I had to rush out to buy some hats and new shoes for the kids. Luckily we are only going to spend one month here, but still.. we still have to be at least a bit prepared. For rain, sun, windy days and even snow!!!

8 comments:

  1. Snö - i september? det är sannerligen vad jag kallar förberedelse för alla eventualiteter! :D

    Hörru, det finns en blog award till dig på min blogg! just sharing the Loooooove! ;)
    Kram!

    ReplyDelete
  2. Hej!

    Vilka härliga bilder :) Hehe jag håller helt med dig! Det är jättemysigt när luften är sådär fräsch och härlig och det blir lite kallare :) Mysigt att sitta och mysa i soffan, något varmt att dricka och goda kardemummabullar!! Mums! Jag tycker om vinter med och helst snö på julafton... meeen... det får inte bli för mycket av den "goda" varan :P Sen längtar jag till vaaaaarm sommar igen :P

    Håller helt med om vad du skriver om flygplatser, tycker också att de är härliga. Har inte haft turen att se Bankoks än men ser fram emot det!

    Nehe, får väl ta och sova lite. Ha en fin helg!

    Kram, Susanne

    ReplyDelete
  3. Tack för snäll kommenatr om mina armband.
    Ja, jag säljer smycken, har haft en hemsida som jag startade då jag bodde i Spanien, just nu ligger den nere då jag ska byta webhotell.
    Vilka otroligt fina foton du tagit, skall läsa nogrannare på din blogg nu.
    Ha en mysig helg.

    ReplyDelete
  4. Det jag finner jobbigast är inte kyla eller regn utan bristen på riktigt dagsljus, en blå himmel. Det här gråa som håller oss i sitt grepp hela dan för att övergå till en becksvart kväll är det jobbigaste för mig.

    Kram Mia

    ReplyDelete
  5. Jag gillar hösten, med den höga luften och tillåtelsen att få krypa ner i soffan och mysa. Tycker om alla färger på träden och kunna plocka svamp.
    Tack för din hälsning hos mig.
    Kram Lotta

    ReplyDelete
  6. Spårvagnen finns bland annat på www.systerlycklig.se och www.elsashem.se Ser att elsas hem inte har den för tillfället och syster lycklig bara i rött just nu.

    ReplyDelete
  7. Kan tänka mig att du saknar hösten. Det är en härlig tid! Kul att du gillar mina hjärtan =) Självklart får du köpa om du vill. De kostar 25 kr st eller 5 för 100kr. Frakten kanske blir lite dyr dock. Vet inte riktigt vad det kostar till Singapore.

    Vilken härlig blogg du har! Kram Pernilla

    ReplyDelete
  8. Preparing for snow?!! Where in Sweden are you? ;-)
    I'm hoping for some snow at all...!
    This year. Maybe january. Hopefully.
    Well, our autumn sure is beautiful and I am enjoying it when I can. Not much time now, though, preparing for the move.
    :-)

    ReplyDelete