Friday, October 31, 2008

The beach again...

Today is Friday and the first day of the weekend, since it starts one day earlier here than in the rest of the Western world... We have spent the entire day at the beach, it was wonderful. The sea is warm, it is more like taking a bath than go for a swim... We brought some Starbucks take away and enjoyed a lunch by the sea, kids were playing in the sand and I was collecting even more seashells, I think we have around a hundred now... I put some of them in a glass vase from IKEA and it looked very decorative. I might buy some more glass bowls to put the rest in...In the afternoon, we went to the Ibn Battuta Mall for ice cream. Ibn Battuta was a famous traveller who managed to travel around all the Muslim countries during his time. Not bad! Tonight, we are off to a Halloween Party!
A picture of my darling daughter at the indoor playground, Festival City.

5 comments:

  1. Hej!

    Låter som en härlig dag :)

    Så söt hon är :) Gissar att hon tyckte det var superhärligt i Festival City!

    Kram o ha en fin helg!

    Susanne

    ReplyDelete
  2. Låter så mysigt! Hur många barn har du förresten?

    Håller både med och inte med när det gäller hemtentor. Absolut att man får mer ångest, tanken att man kunde göra mer finns ständigt där, däremot känner jag att lär mig mer. Det är jag som ska definiera begreppen och jag älskar att skriva så. Salstentor känner mer korvstoppning.

    Nu ska jag på bio!
    Kram mia

    ReplyDelete
  3. Helt klart att välfärden inte kan se ut som innan, nu har vi EU och en ström av invandrare. Men istället för att racka ner på de stackarna som troligen flytt från hemskheter så uppskattar jag Sveriges försök att hitta en väg där det kan funka ändå, där alla har en plats istället för att stänga gränserna och trissa "vi mot dem" känslor som de gör i våra skandinaviska grannländer.
    Många klagar på att vi är för snälla, för mesiga, för invandrarvänliga m.m. men få ser hur modiga vi faktiskt är som går emot den allmänna extremhöger-vridningen Skandinavien tagit. Det tycker jag iaf...

    Kram Mia

    ReplyDelete
  4. Det har varit roligt att läsa alla världsledares reaktioner på Obama runtom i världen, han har inte bara påverkat USA utan en hel värld. Kolla in DN, de har skrivit mycket spännande artiklar hela dagen!

    Kram Mia

    ReplyDelete
  5. Gud så söt hon är, din lilla snutta! Pussa på henne från mig!

    Å vad jag saknar dig! Kom och hälsa på, om så bara för några dagar! Du och jag, Rom och ett par flaskor vin? Hur fel kan det bli? :)

    ReplyDelete