Sunday, February 15, 2009

Busy bee

This is my third week as a full timer and I am still enjoying myself. Though, there is not much time for photography or any other hobbies for that matter. The first weekend in February, we went for a lovely brunch at JW Marriott Hotel in Deira. My friend C turned 30, which called for celebration! We met at 12.00 pm and left at 4 pm.. quite stuffed and a bit tipsy! A lovely buffet with mainly Asian food, sushi and sashimi, vegetable wok with noodles, all sorts of sea food, especially mussels fried in garlic sauce, incredibly delicious! Included in the price of 295 dhs are free drinks, wine, beer, G&T, soft drinks... so needless to say, I was a bit plastered when we got home and continued the celebration at our house. Our guests left at 9 pm, only to be replaced by a neighbour who popped in for drinks, but by that time, I had had enough and went to bed.

Following day, we went to a birthday party, I felt a bit tender after the brunch but managed to run a few errands while Elias was enjoying himself at the party. The rest of the evening was very quiet.

This week, my mother and hubby's aunt are here to celebrate Aunt M's birthday. She turned 60 last Friday and today, Sunday, we are taking her out to dinner at the Shangri-La Hotel. Apparently the buffet there is supposed to be very good so I am looking forward to indulge myself in more sinful eating and drinking. And speaking about sinful, yesterday I and friend E went to my favourite market place, Karama, where I manage to buy myself another handbag for work... The price was good so why not just give in??? It was my Valentines treat! After the shopping, we went for some Chinese/Indian food at a small cafe that looked less than tempting but the food was just divine!! I guess it is like everywhere else in the world, it is in those small and almost God forsaken restaurants, hidden away on the backstreets, where you find the best food!

Hubby arrived this morning with a Valentines gift though, an external harddrive for my computer. Beats any jewellery from Tiffany's...

11 comments:

  1. Hej!

    Låter som om du har det härligt! :) Vad skönt att det går bra på jobbet! Hehe kan tänka mig att det var lite segt dagen efter!

    Ooh vad härligt med 26 C!!!

    Här har vi snö och -8 ungefär, helt okej för min del, tycker det är mysigt :)

    Ikväll har vi ätit en riktigt god Tex Mex-soppa :) Om du vill prova så gå till www.tasteline.com och sök på tex mex. Tex Mex-soppa med Majschips är överst tror jag, jättegod!

    Kram o ha en fin vecka!

    Susanne

    ReplyDelete
  2. Jaha du lever livet ser jag! :)

    Tänkte på det när du jobbar, var är dina barn? Finns det dagis där?

    Kram Mia

    ReplyDelete
  3. Haha, jag håller helt med dig i din kommentar inne hos mig. Jag ska alltså börja flirta på flygplatserna! :)

    Kram Mia

    ReplyDelete
  4. Hurra för heltidsjobb och trivsam samvaro med kompisar! Saknar det massor.
    Och du... ännu en väska? Really? :D Äh, vem är jag att snacka, min scraphobby kostar mig säkert 200 euro i månaden, så jag ska vara tyst nu... ;)
    Kram!
    Minna

    ReplyDelete
  5. Ja taxfreen! Den hade jag glömt men det var ju underbart förutom att färjorna stank rök för då var det fortf tillåtet att röka inne.

    Vad hittar du på i helgen?

    Kram Mia

    ReplyDelete
  6. Jag vill också gå på brunch... Jag vill också handla handväskor... Jag vill också vara där det är varmt...

    Men jag lyssnar till traktorn som röjer snö här utanför istället ;-)

    ha det bra!

    ReplyDelete
  7. barnkalas? då har de iaf skaffat bra med vänner.
    pool? ja det låter som ni har det alldeles perfekt därnere. jag är inte avundsjuk, nej då inte alls..:)

    Kram Mia

    ReplyDelete
  8. Ja hur går det för dig då? Hinner du unna dig någon ledighet? Vad gör du på fritiden därborta?

    Kram Mia

    ReplyDelete
  9. Ja jag säger det igen, det låter som ni har det väldigt bra därnere. O jag önskar mig mer foton mer foton!
    Är din man svensk förresten?

    Men du apropå HM det måste väl finnas därnere med!

    Stor kram

    ReplyDelete
  10. Tack snälla! Ska sätta mig med spotify sen och ladda ner.

    När jag varit i USA märker jag hur man hamnar i en bubbla. För i USA, hur härligt det än är, är inte särskilt medvetna om Europa eller världen i övrigt men Europa är liksom som en hel värld inklämd på en liten kontinent. Det blir en speciell stämning.

    Kram Mia

    ReplyDelete
  11. Åh du och jag skulle komma bra överens. Jag är också rätt ironisk och framförallt gillar jag det draget hos andra. Ge mig en brittisk man anytime liksom! :)

    Ja, jantelagen kunde vi skrota. Någonstans har vi missförstått grejen att älska sig själv automatiskt betyder klanka ner andra.

    Redo för helgen?
    Kram Mia

    ReplyDelete