Saturday, March 7, 2009














Today we went to Umm Al Qwein, one of the smaller Emirates north of Dubai to do some quad biking. It was amazing! This place was exceptionally good, with only the desert as a limit of how far you could go. Up and down the sand dunes! My son was guiding me through the path, deliberately slowing down so that I could follow him. I felt old... I am being led through the desert by my six year old... After getting used to the soft sand, I braved up a little bit and tried to speed up, did my own little tours up and down the sandy hills. It was really fun!
We spent yesterday at home, with only a short walk to the nearby park as the excursion of the day. However, we discovered some really nice restaurants, only a walkings distance from our house and to our enormous joy, a Swedish Pizzeria is opening soon! Yes, you got it right, Swedish Pizza! I am hoping for the concept of pizza and pizza salad, cause I have crush on pizza salad, and it doesnt matter how I try to make that cabbage salad at home, it doesnt taste the same! So, we will just have to wait and see!
Since I dont have any new photos at all (well I do, but I have to edit them first...) I found some old ones from my trip to Cambodia last year, a trip that still qualifies as one of my Best Trips ever.

Tomorrow Sunday was supposed to be a Public Holiday, but they changed it for the Private sector to Saturday (which is the ordinary weekend anyway) and made Sunday a Public Holiday for the Public Sector, major confusion, only in Dubai this can happend... Schools and banks are closed, but the rest of us mortal people have to get back to work.

10 comments:

  1. Men vad är det med pizzasallad? Jag kan också bli helt knäpp i det men får inte till det när jag är hemma!

    Nu har jag ett stort kålhuvud i kylen igen och ska försöka mig på en sallad i em... Kanske det lyckas denna gång?

    ReplyDelete
  2. Jag blir ju fascinerad när du erättar saker om kulturen där. Blodspengar - lärde jag mig något nytt. Får jag önska något så vill jag läsa ÄNNU mer om kulturen där. Så intressant!

    Kram Mia

    ReplyDelete
  3. Håller med dig helt när det gäller brevvänner. Haft två varav den ena höll i hela åtta år. Saknar det enormt. Det tog ju tid visserligen men vad underbart det var att få ett riktigt handskrivet brev och veta att någon lag ner den tiden på en...

    Kram Mia

    ReplyDelete
  4. Det är bara vardagsdrömmar..snart kanske en annan dröm kommer. Jag har många! Men livet vore lite gråare utan dem...

    Kram Mia

    ReplyDelete
  5. Hej!

    Vad skoj det låter att köra Quads i sanddynorna :) Åhhh hade jag också velat göra!! :)

    Hehe svensk pizza :P Men visst är pizzasallad gott!

    Låter som om ni har det härligt. Här är det fullt upp med studier för tillfället och diverse annat men vi har det bra och igår var första riktiga vårdagen. Det var så fint solen sken och det var så vackert. Ibland är Sverige så himla vackert och oförstört i jämförelse med andra länder...

    Nu ska jag plugga vidare!

    Ta väl hand om er!

    Kram o ha en fin vecka!

    Susanne

    ReplyDelete
  6. Kanske det men det blir väl lite så, man fastnar för ett område och upptäcker det och sen går man vidare till nästa område. Visst har man sina favoriter men det är fortf roligt att hitta nya platser.
    Angkor Wat skulle jag vilja se med, har du inga bilder därifrån? Du har ju verkligen upptäckt den sidan jag ännu inte sett och jag blir så lockad när du berättar!

    Kram Mia

    ReplyDelete
  7. hörredu, länken i mitt inlägg om barns konst som jag precis postat - kan du se vad är för språk på deras hemsida?? ser ut som ett typ slaviskt språk men alla människor har asiatiskt utseende.. sätter mitt hopp och min nyfikenhet till dig! :)

    Kram Mia

    ReplyDelete
  8. Har de censur där? Vad censurerar dem?

    ReplyDelete
  9. Nej det låter inte logiskt men så är det väl män som tagit beslutet...om man får vara så icke politiskt korrekt..:)

    Kram!

    ReplyDelete
  10. Hallå där:) kul blogg. Såg ditt inlägg om svensk pizza och idag är en sån dag då jag absolut måste ha en svensk pizza!!:) du har möjligtvis inte nått nummer eller adress till pizzerian? Skulle uppskattas jätte mycket!

    ReplyDelete