Monday, March 23, 2009

My big girl

My little girl turned two last week. We celebrated with chocolate cake and a few presents with the family and last Saturday, we had a small party with good friends. I cant believe that she is already two, it feels like yesterday we brought her home from the hospital, this 3,570 g baby, so sweet and so quiet. She is still sweet, but not very quiet. A stubborn young lady with a strong will of her own.

Well here she is, dressed in a skirt from grandmother in Sweden and a T-shirt from Pumpkin Patch, on her way to nursery. My big girl.

11 comments:

  1. Åh vilken liten karamell! Hoppas allt väl! Vi har firat 100 årskalas i helgen, lite skillnad på 2 år, lika roligt förstås! Hälsa gärna på i min nya blogg!

    ReplyDelete
  2. Ah vad söt hon är!

    Tack sa mycket för din peppande kommentar hos mig. Vet inte riktigt vad det är med mig, brukar inte tacka nej till en utmaning. Men det är nog sa att Warszawa och jag behöver lite mer tid.. Det var verkligen inte ett gott första intryck jag fick och jag antar att jag faktiskt är lite rädd. Min mardröm är att bli en san där expat wife som vantrivs sa hemskt att mannen maste "ge upp" och flytta hem.

    Vi har ju alltid velat det här bada tva, jag har tom pushat för det. Och sa nu helt plötsligt sa känns det jätteläskigt ;)Känns lite orättvist mot min man dessutom.

    Men det klart att det gar bra det här med! Hon som har mannens tjänst nu har ju trivts jättebra.

    Far ta en dag och en liten utmaning i taget helt enkelt :)

    Oj vad jag babblar!

    KRam Lisa

    ReplyDelete
  3. Sicken sötnos! Hoppas jag får en någon dag med. Men du, det är bra att hon inte är tyst. Uppmuntra henne aldrig till att vara det. Fram för fler högljudda envisa tjejer!

    Stor kram

    ReplyDelete
  4. Hej!

    Så söt hon är :) Men ja, tiden flyger verkligen fram! Jodå, studierna går ganska bra tycker jag men mycket att plugga. Och japp, vi ska åka till Spanien om allt går som planerat i början av april :) Ska bli härligt! Vad härligt med värme! Och vad skoj med kalas, stort grattis till båda två :)

    Går det bra på jobbet? Är det skoj?

    Ha ett härligt kalas och en skön helg!

    Kram Susanne

    ReplyDelete
  5. Tack för alla Prag tips! Kommer definitvt tänka pa er nâr jag är där borta!

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  6. Det där har de i USA med fast då heter det varken lill-lördag eller Thank God it's Thursday utan Thirsty Thursday! :)

    Ta hand om dig och kan du så slappa lite extra nu för jag vet hur jobbig den där ångesten är.

    Stor kram
    Mia

    ReplyDelete
  7. Men är inte Dubai ett shoppingparadis? Läser man ju jämnt om i resereportagen? Är det förresten mycket turister?

    Men de svenska budgetkedjorna ska inte underskattas, tycker ändå man får bra grejer till som sagt löjligt bra priser.

    Kram Mia

    ReplyDelete
  8. Tack snälla du. Allt gick bra och nu kan vi andas ut.

    Ryssar du, det trodde jag inte...:)

    Kram

    ReplyDelete
  9. Nu är jag ju jättenyfiken pa dig. Frieri i Prag och ett liv i Ryssland? Och sen Singapore och Dubai med en cool lugn Norrländsk man. Later ju super spännande. Berätta mer! :)

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  10. Vad härlig du är! Håller för övrigt helt med dig, en sommarstuga i Sverige räcker gott. Något att komma hem till när Sverige är som vackrast och varmast, minnas barndomen, njuta o har man barn - dela med sig av sin hemkultur till dem. Och sen åker man hem o återvänder inte förrän nästa sommar. :)

    Stor kram

    ReplyDelete
  11. Grattis i efterskott till din fantastiskt söta lill-snutta! Jag har varit lite absent både till kropp och själ - sorry!

    ReplyDelete