Wednesday, April 8, 2009

I am officially 35...

It was my birthday yesterday, April 7 and I was celebrated at work with chocolate cake and strawberry cake, my lovely colleagues sang Happy Birthday to me and I felt very very happy.
At home, another strawberry cake and flowers awaited me. We had a lovely dinner, my son was very eager to give me the birthday gift, a wonderful necklace from my family.
Since my dear friend A was visiting me only for the day, we went out after dinner for some girl talk over a few drinks, before she headed to the airport and I went home.
Older, yes, but also happier.
The photo is taken by Thomas Isaksson, at his birthday party last week!

10 comments:

  1. Grattis i efterskott!!!

    Supersnyggt foto!

    ReplyDelete
  2. Jättefint kort! Grattis än en gång!!

    ReplyDelete
  3. Grattis! 35 är ju inget, du har väl ingen åldersnojja? Du ser ju grymt bra ut också du behöver inte ha panik.

    En basset?? Du gav mig morgonens skratt.

    Stor kram
    Mia

    PS. Blir det något påskfirande därnere?

    ReplyDelete
  4. Stort grattis i efterskott!! Vilket jättefint kort pa dig och vilken härlig dag du verkar haft.

    Tack sa jättemycket för din fina och kloka kommentar hos mig angaende mina funderingar. Su har sa rätt och dina kommentarer betyder jättemycket för mig! Alltid kloka rad och peppning.

    TACK!

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  5. Med din ångest-teori får vi hoppas de måste lägga in mig då inför nästa och sista B-uppsats i arkitektur. Läser ju dubbelt om du kommer ihåg.
    Ska börja idag, de andra började förra veckan men då kämpade jag med den andra förutom de vanliga uppgifterna. Jaja, jag gav upp påsken och lät familjen åka till släkten ensam. Det var faktiskt värt det. Fick mycket gjort vilket gör att jag kan sova lite bättre. Det är i nuläget mer värt än ett påskägg.

    O precis som du säger att skriva en uppsats på ett annat språk, hur mycket man än älskar det - ggargh, jag blir tokig på min kära franska ibland. Du vet, vi får ju avdrag för fel eller glömda accenter så, många ord har man full koll på talmässigt men så är man inte hundra på alla accenter så man måste kontrollera stavningen i ordboken innan man skriver något. Tar ju år! :)

    ReplyDelete
  6. Vi borde trycka upp t-shirts: Vi är språknördar och stolta!

    ReplyDelete
  7. Ja det där med bilder är väl en blandning. Jag får ju reda på en hel del genom min konstvetenskap. Vi är ju alla intresserade och utbyter tips om vi inspirerats av något. Sen surfar jag gärna på sådana sidor, främst utländska bloggar - hittar man en så leder den vidare till andra osv. Sen är det ju ett himla jobb att klura ut vem som äger bilden för att kunna fråga den om lov för att blogga den. Det tar tid!
    Annars är det nog tidningar och böcker - läser någon rad, river ut en sida, häftar upp den på min anslagstavla tills jag har tid att kolla upp det mer noggrannt.
    Men jag tycker ju det är roligt, annars skulle jag ju inte göra det. En blogg är ju på det sättet himla själviskt, en öppen dagbok i vilken jag skriver om det som intresserar mig. Sen är det ju underbart att andra känner likadant, blir ju mycket roligare om man kan ha en dialog liksom...

    Nehej, dags att svida om från plugg-mjukisbyxorna till träningsbyxorna. Jag är såå glamourös! :)

    Kram

    ReplyDelete
  8. Hej!

    GRATTIS i efterskott!! :) Låter som om du hade en härlig födelsedag!

    Här har vi haft fullt upp i vanlig ordning med renovering, Påsk och sen födelsedag och tid med familjen och solande! Sonen fyllde 5 och det var en härlig dag med många presenter, grillad fisk på altanen, chokladmousse, bowling, tapas och bus och lek! Nu på lördag åker vi tillbaka till Sverige igen och studier och kalas väntar :)

    Vad händer hos er då?

    Hoppas att allt är väl med er!

    Kram och ha en skön helg!

    Susanne

    ReplyDelete
  9. Ska du åka från Dubai till London i juni?? Det är ingen liten resa! Jobb eller nöje?
    Vilket fall, klart du hinner med en ynka musikal iaf..:)

    ReplyDelete
  10. Grattis i efterskott till dig med! Vi åkte till Sverige precis denna dag, men du ska veta att jag faktiskt tänkte på dig på planet! :) Det finns också ett kort och en liten present och väntar på dig här när du kommer i sommar, tordes inte skicka det med tanke på att julkortet aldrig kom fram.
    kramisar!

    ReplyDelete