Tuesday, October 27, 2009

Halloween

Halloween has never been something we celebrated in Sweden. It is something I have come across lately, especially since we moved abroad. Last year, we went to our first (!) Halloween party and it was very nice, I dressed up as a witch (what a suitable costume to go along with my personality...) and the husband put on a funny hat. This year we are trying to take it to another level. A completely new level. Last week, we had an amazing Halloween party, all dressed up in the most unimaginable costumes...! We laughed, ate and danced all night long!
This week, three Halloween parties awaits us ignorants from the North. Two parties for the kids, Elias will go as a bright green skeleton and Joli as a witch...(talking about matching personality!!). She has her own little party at nursery as well! On Saturday, a bigger party for kids and adults takes place and we all make our contributions.
I am truly looking forward, any excuse to celebrate, get together and met friends and get to know new people is good enough for me!
I bought the kids a small Pumpkin bag for the Trick & Treat and will try to remember to keep an extra load of sweets at home in case some witches, skeletons or wizards will come round to our house this weekend.
In between these parties, we have a birthday party to attend to also. Busy, busy! My trip to Kabul on Sunday almost seems like a relaxing getaway, to recharge the batteries and get De- Halloweened....

3 comments:

  1. Hej!

    Hur har ni det? Vad härligt med lite party! Haha jag och sonen klädde ut oss också, han som spöke och jag som häxa :P Imorgon ska han på kalas han med, tyvärr är det nog inte tänkt att vuxna häxor ska komma dit så jag får väl stanna hemma haha :P

    Jag håller helt med dig, det är mysigt i Sverige speciellt på julen när det är så mycket rött. Inget annat land (möjligtvis Norge eller USA då) har så mycket fint i juletider som Sverige tycker jag.

    Ja du, får se hur det går med provet, jag åkte ju in på en ny operation förra veckan så jag vet inte hur mycket jag kommer orka eller få göra. Men jag mår bra ändå tycker jag, många mår ju dåligt innan och efter operationer men båda gångerna har jag mått bra. Svårt bara att försöka hålla sig lugn men det är ju ett måste.

    Tanken är att jag ska jobba som tolk på sjukhus, i rätten och i andra sociala sammanhang, samt med försäkring och arbetsmarknad. Överallt där de behöver tolk helt enkelt.

    Låter som en lättskött trädgård och det är ju alltid skönt! Fast jag kan sakna gräs när jag inte har det. Svenskt, normalt, tunt gräs. Det som finns i t ex Spanien är så himla grovt och inte alls lika skönt att gå på.

    Vi hade eventuellt tänkt åka ner till Spanien nu och definitivt i jul men jag vet inte om jag får flyga då eller om jag ens VILL åka ner dit. Även om min läkare säger att de är duktiga på just den här operationen där nere så känns det ändå tryggt att vara här, där han är och han vet exakt vad som är fel. Sen är han så himla gullig, kom in och opererade trots att han inte ens jobbade och är supersnäll och trevlig, helt enkelt en underbar läkare!

    Nehe nu får jag nog ta och sova och vila lite, du får ha det så bra så länge!

    Kram Susanne

    ReplyDelete
  2. Hej!
    Haha det låter bara för roligt när du skriver "och kanske en tomte ute i sanden" :P Det låter ju bra att tolk är något som behövs! Jag tror att det kommer bli jätteskoj faktiskt!
    Nu ska sonen och jag ut på promenad, igår snöade det lite, det var så fint!
    Kram o ha en fin helg!
    Susanne

    ReplyDelete
  3. Hej, tack för din fina kommentar hos mig. Den gjorde mig himla glad och rörd. Skulle gärna vilja maila dig om det är ok? H
    Ser inte din adress nanstans. Men om det är ok för dig oxa sa kanske du kan maila mig sa har jag din adress? lisaglimvik@hotmail.com

    Stor kram fran Lisa

    ReplyDelete