Saturday, April 3, 2010

Happy Easter!

I really enjoy Easter, it is a joyful holiday, spring is in the air (at least if you live in Sweden) and the Easter table is decorated in bright colours! Well, to be honest, the Easter Buffet does bear resemblance of the Christmas Buffet but of course, with more emphasis on the Egg department.
One of the great benefits of living abroad is that you come across so many different cultures and traditions. Yesterday, we took part in our first Egg hunt at friend C's place. It was so much fun and the children ran around collecting colorful eggs, filled with sweets. To ensure that we do keep the Swedish traditions alive, Grandmother had already sent us some typical Swedish Easter Eggs, also filled with sweets!

1 comment:

  1. Hej!

    Glad Påsk på er! Verkar som om ni hade det mysigt på äggjakten! Och visst är det precis så, man träffar så många olika nationaliteter och kulturer och det tycker jag är underbart! Det är jätteviktigt tycker jag och väldigt lärorikt. Vi har en familj från Sri Lanka som grannar och vår son och deras son leker jämt tillsammans och de är jättegulliga. Annars kan jag sakna det lite, att inte ha så många nationaliteter runt omkring.

    Oj, vilken berättelse från Confident Children. Ja du, det finns många eldsjälar som gör vad de kan och det är tur att de finns. Usch ja, finns så många barn som lever i misär :( Jag försökte klicka på länken men det stod bara att Explorer inte kunde visa sidan?

    Här har våren verkligen kommit, det är så att man bara behöver en tröja eller tunn jacka nu och solen skiner så fint! Nästan all snö är borta nu. Idag ska vi nog grilla lite i trädgården :) Jag känner att jag börjar uppskatta Sverige mer och mer faktiskt. Den här fräscha luften, lugnet, ändå låga kriminaliteten, A kan vara ute och leka osv. Fast det ska bli underbart att åka ner till Spanien i juni!

    Jag önskar er en fortsatt härlig Påsk och ha det så mysigt!

    Kram Susanne

    ReplyDelete