Wednesday, June 16, 2010

Culinary differences

Working in a country like the UAE has its ups and downs. It's frustrating sometimes, people don't give you straight answers, they can even tell you a lie to avoid an uncomfortable truth... I have learned that this is a cultural thing. And it's nothing you can do about it, apart from keep asking again and again and eventually, hopefully, the "real" truth will reveal itself.
A positive side is all the different people you meet, from all sorts of different countries and cultures. During our lunch half hour, we have girls from India, Yemen, Russian, US, Philippines and Sweden around the table. We take curious looks in each others lunch boxes, Swedish potatoes and Filipino Sinegan or Adobo, Indian curries and Russian pelmeni, all in one table. We taste, make comments (the main thing is wheather it's very spicy or absolutely tasteless). Indian food is very spicy and my boiled potatoes seem very bland to an Indian. We laugh, talk about cultural differences, mothers, boys and marriages. And we realize that we are not that different after all.

4 comments:

  1. Jag känner mycket väl igen det där du skriver om att inte få ett ärligt svar. Här gör man allt för att inte ge dig ett svar du inte vill ha, t- ex de berättar sällan att servern har brakat ihop eller något annat viktigt, som man måste veta,, De undanhåller sådant som är mindre att att känna till,, alltför ofta.

    Åh, vad jag kan sakna att arbeta ute på en arbetsplats med arbetskamrater,

    ReplyDelete
  2. Här i Egypten tycker jag inte att jag har mötts av så mycket lögner för att undvika obehagliga sanningar. Men det kanske bara är jag som är blåögd : )

    Så du jobbar själv?

    ReplyDelete
  3. Vad roligt att du hittade till min blogg för då hittade ju jag till din! :)
    Jätteintressant att läsa om livet hos er.

    ReplyDelete
  4. Hej och tack för din kommentar hos mig! :-) Dina inlägg är så välskrivna och beskrivande! Väldigt intressant läsning!!

    Ha det bra! Kram/Nicky

    ReplyDelete