Tuesday, August 31, 2010

En utmärkelse!

Tack snälla Katarina på Filippinerna för den fina utmärkelsen! Tack vare hennes blogg har jag inte bara fått trevlig och intressant läsning men även hittat andra intressanta bloggare runt om i världen! Skickar min utmärkelse vidare till alla ni där ute som bloggar och för att ni piggar upp min vardag genom intressant, rolig, sorglig och spännande läsning!
Sju saker om mig som få kanske vet

  • jag talar flytande ryska och har pluggat i Uzbekistan
  • är väldigt intresserad av ovanliga språk och har läst turkiska, kurdiska, arabiska, uzbekiska, persiska på universitet
  • älskar potatis i alla former
  • kan inte äta starkt kryddad mat trots att jag är född korean...
  • sjukligt besatt av att organisera och sortera...
  • älskar att fotografera men har tyvärr inte så mycket tid över numera
  • kan se skillnad på japaner, kineser och koreaner

Alla ni andra där ute som bloggar, skriv något om er själva som ingen kanske riktigt känner till!Nu ska jag återgå till dagens arbetshög som innehåller spännande saker som juridisk omstrukturering av mitt jobb samt kontraktsanalys... Måste nog dricka lite kaffe först.

6 comments:

  1. Men så många språk du kan! Imponerande!

    Jag ler när jag ser din förmåga eller besatthet att organisera och sortera....

    Ha en bra dag! Kram

    ReplyDelete
  2. Katarina: Har tyvarr inte sa aktivt minne av alla sprak, mest grammatiska termer och sant!
    Japp, ar ett organisationsfreak, driver maken till vansinne!
    Kram!

    ReplyDelete
  3. Grattis! Du har en snygg blogg som är intressant o kul att följa!
    Kul att få titta in i en annan del av världen ;)
    Nähä så Kim chi är inget för dig ;)
    Kram

    ReplyDelete
  4. Merhaba! Det är så roligt att du kan turkiska men aldrig varit där! Du MÅSTE åka dit!

    Kram!

    ReplyDelete
  5. Catarina: Alskar kimchi men det tog mig flera ar att lara mig att ata det utan att springa pa toa efterat, min mage ar sa otroligt patetisk... Numera kan jag fa riktiga kimchi cravings!

    Kram!

    Marianne: Ja, jag vill garna besoka turkiet. Ar ingen fena pa turkiska, mest grammatiska termer men historian och kulturen och framforallt maten fascinerar mig!

    Kram!

    ReplyDelete
  6. Det är alltid kul att läsa hos andra. Hittade in hit och kommer säkert in igen! Kul och fin blogg.
    Fota ja, det är skoj - men som du säger man ska ha tid också!

    ReplyDelete