Tuesday, September 14, 2010

Skolstart och poolskoj...

Vi har en härlig pool i vårt compound och det fungerar som perfekt eftermiddagsaktivitet, framförallt för att förhindra att lilltjejen somnar till och sedan blir uppe halva natten!
Hon har precis hittat nya kompisar, två granntjejer från Pakistan! Jag tycker det är så positivt att våra barn har den möjligheten att leka med barn från olika länder, inse att det är inte så mycket som skiljer oss åt egentligen. Sonen har nu gått två dagar i skolan och kommit in i den vanliga gnällrutinen, särskilt innan frukosten och blodsockret är lågt... han är precis som sin mor i det avseendet, utan mat i magen är vi extremt gnälliga och tjuriga! Tänkte på nästa höst då det är dags för lilla J att iklä sig skoluniform och sätta sig på bussen tillsammans med brorsan, fick tårar i ögonen när jag tänkte på det. Men nog om detta, det är ju ett helt år kvar!



7 comments:

  1. Så SÖT hon är din lilla tjej! Haha, ja det gäller att rasta dem om dagarna så att de sover om nätterna : )

    kram!

    ReplyDelete
  2. Vilken fin bild på dottern!

    Härligt att kunna plaska runt i poolen, då är hon nog trött till kvällen!

    ReplyDelete
  3. Marianne: Ja, det lonar sig pa kvallskvisten da man kan koppla av lite :). Det var valdigt intressant att lasa om din bakgrund! Har du varit i Indonesien, kanner du nagon indonesisk identitet etc?
    Kram!

    Katarina: Japp,poolen ar en hojdare och bara nagon minut att ga fran vart hus! Hoppas du har kryat pa dig fran forkylning!
    Kram!

    ReplyDelete
  4. Jag har bara varit i Indonesien en gång, men jag skulle gärna åka dit igen. Jag känner mig däremot inte som en indones, det har nog mycket att göra med att pappa inte gav mig nästan någonting av sina traditioner, språk etc. Allt jag vet om Indonesien har jag läst mig till i Lund. Saltis skrev just om det där med hur man ser ut och hur man känner sig, det var dagens inlägg. Nu ser jag inte direkt asiatisk ut, men när jag tänker på det känner jag mig mycket lite som sådan. Kanske någon enstaka grej, kanske jag är lite extra nyfiken på andra kulturer och religioner än den svenska tack vare det, men inte mer tror jag.

    Jag har för mig att du också känner dig helsvensk, och bara svensk, läste jag inte det för ett tag sedan här hos dig?

    Kram!

    ReplyDelete
  5. Nu kom jag på att jag har skrivit lite om min pappas familj här: http://nyaaventyr.blogspot.com/2009/01/fredagstema-show-and-tell-min-farfar.html

    Kram!

    ReplyDelete
  6. Marianne: Sa intressant att lasa ditt inlagg om din farfar, vilken vacker handstil och vilken skatt att bevara! Maste nog saga att du ser inte sa asiatisk ut :)!
    Tack for tipset om Saltistjejen som jag nu har lagt till i min blogglista, valdigt intressant lasning.
    Jag kanner mig valdigt svensk, hade en period som de flesta i tonaren da man gar runt och funderar men efter en resa till Korea nar jag var 18 insag jag hur svensk jag var! Jag forundrades till och med over att folk inte stirrade pa mig pa gatorona i Seoul eftersom jag var svensk, jag borde ju vara exotisk for dem. Insag ju sedan att jag ser precis ut som alla andra koreaner... Fast jag har tagit mitt koreanska efternamn som mellannamn och mina barn har koreanska andranamn, kanner mig stolt over mina koreanska gener men till satt och tankande ar jag helsvensk! Oj det blev langt det har....
    Kram!

    ReplyDelete
  7. Har fatt tillbaka min dator! Yipee! Inget internet pa 2 veckor! Var nämligen sjukskriven pga av min rygg! Joli är jätte söt! Vad härligt att kunna bada i en pool! Här har det blivit väldigt höstlikt!
    Kram, Lisa

    ReplyDelete