Friday, September 17, 2010

Ordning & Reda

Jag älskar butiken Ordning & Reda, när jag bodde i Sverige brukade jag ibland unna mig fina anteckningsblock för högtidligt skrivande, så högtidligt att de ibland aldrig användes... Min chef här i Dubai äger tillsammans med sin man ett företag som fått rättigheter till att öppna och driva Ordning & Reda i Mellanöstern. Fantastiskt tycker jag och sprang dit idag och inhandlade diverse fina block och mappar! Lite kostsamt kanske men visst piffar det upp vardagen med vackra anteckningsblock.
Märkte häromveckan att alla butiker, oftast europeiska och amerikanska kedjor, har inlett sin höstoffensiv med jackor, mössor och stövlar. Säkert väldigt trevligt om man bor i Europa, men vi har fortfarande 40 grader mitt på dagen och strålande sol. Vinterjackor känns lite avlägset. Dock har jag kommit på mig själv att handla tjockare tröjor och byxor, det är ju trots allt snart oktober...hm...?

6 comments:

  1. Hej!!
    Ja visst är det kul med fina anteckningsblock och så! Härligt det piffar upp vardagen.
    Ja, ni har det rätt varmt m andra ord då på dagarna. Hur kallt harni på "vintern"?? *nyfiken*

    ReplyDelete
  2. Ninni: Pa vintern ar det runt 20-25 pa dagarna men pa natterna gar det ner till 12-15. Det roliga ar att jag pa vintern tar pa mig bade stovlar och skinnjacka nar jag ska till jobbet, man ser folk med strumpbyxor osv. Hemma i Sverige brukade jag knalla runt i shorts och kjol i samma temperatur... Lustigt hur man anpassar sig...!

    ReplyDelete
  3. Jag änner igen det där med vinter kollektionen, här börjar de i Agusti... Man blir supersugen, om nâgra veckor âker vinterstövlarna fram.
    Har de rätt över hela mellanöstern? Dâ kommer det säkert hit ocksâ. Ordning och reda var väldigt poppis i Paris.
    Kram

    ReplyDelete
  4. Hej!

    Hur har du det? Datorn krashade så det blev inget bloggade på typ 3 månader tyvärr :( Men nu har jag en ny dator och bilderna är äntligen överflyttade! Tur att vi kunde få med dem! Vilka härliga bilder! Så mysigt i badet! Och roligt att läsa hur ni har haft det och vad som händer och gott med tårta!

    Stor kram och ha en fin söndag!

    Susanne

    ReplyDelete
  5. ÅÅÅÅ ordning och reda kan få mig att bli alldeles lycklig!
    Jag lovar, när jag går in i en av deras butiker så liksom smeker jag över hyllorna med färgkordinerat material. ÅÅÅÅÅÅÅ....

    ReplyDelete
  6. Erotic Massаge triеѕ tο
    realize the іmportаnсe of regular cheсκ-upѕ.
    If any of thе threе Ρuraѕ or three Bіndus.
    Frее will - theгe is nο
    proοf yet.

    Also visit my blog - tantra

    ReplyDelete