Tuesday, October 19, 2010

Amsterdam

Bilder från Sudan är på väg. Jag har tagit mig en liten långhelg i Amsterdam! Det var underbart kan jag tillägga, dock en smula kallt. Vackra underbara Europa som jag har saknat, gamla vackra byggnader och kanaler överallt. Vi hann med restaurangbesök, en tur på kanalerna (då fyra av oss fem lyckades sova oss igenom mesta delen av turen), besök på sexmuseum, en tur runt Red Light samt lite shopping. Business class dit och tillbaka var förstås inte fel heller, ibland är positivt att vara gift med en pilot hihihi!
Under resan tillbaka tittade jag på film, bland annat en film om Dubai som heter City of Life och som jag verkligen kan rekommendera. Det är ingen reklamfilm om Dubai utan berättar på ett otroligt engagerande sätt om tre olika personers liv och drömmar i dagens Dubai. Du har den stenrike, unge Emiratin som är i konflikt med sin far. Fadern har kämpat i hela sitt liv för att bygga upp sin affärsverksamhet och sonen tar det hela som en självklarhet och spenderar mesta tiden med att vara ute sent och festa. En ung flygvärdinna som gett upp en karriär som ballerina för att söka lyckan i Dubai samt en indisk taxichaufför som drömmer om Bollywood.

5 comments:

  1. Härliga Amsterdam. Du har verkligen varit i farten den senaste tiden! Kul!

    Det är tillåtet att ta sig en tupplur då och då, ha ha

    ReplyDelete
  2. Vad härligt det later med en resa! Och business är ju inte helt fel ;-) Själv har jag maginfluensa och är hemma fran jobbet idag!
    Filmen verkar bra. Kan man köpa den pa dvd?
    Lisa

    ReplyDelete
  3. Jag har tänkt på att åka till Amsterdam i ca 20 år... och än har det inte blivit av. Lite konstigt med tanke på hur nära det faktiskt är... Jag tror att vi får skärpa oss snart! ;)

    ReplyDelete
  4. Katarina: Ja, det var en rolig syn med oss fyra sovandes och den femte som tog bilder...! Det ar roligt att aka ivag och bara koppla av nagra dagar!

    Lisa: Krya pa dig! Jag ska leta efter filmen pa DVD, kan verkligen rekommendera den!

    Freedomtravel: Kan verkligen rekommendera Amsterdam, vacker stad med alla byggnader och kanaler!

    ReplyDelete
  5. Oj Amsterdam ja, dit skulle jag vilja någon gång också!! Hoppas man lyckas ta sig dit. Det finns ju så många platser man skulle vilja hinna se!!
    Hoppas ni har det bra.
    Idag kom första snön här!

    ReplyDelete