Thursday, December 30, 2010

Gott slut!

Efter över en vecka är det dags att vinka adjö till mormor och moster M. Lite vemodigt är det alltid eftersom vi ses så sällan! Maken och barnen har dock en norrlandsresa att se fram emot i mars och då kommer även mormor upp på besök! Elias kan knappt ge sig till tåls, han vill upp till Norrland och köra skoter!
En envis förkylning som drabbat både mormor och moster har kommit ivägen för endel av våra planer och det har varit en ganska stillsam vistelse förutom julfirandet som jag redan berättat om.
Dock blev det tid för en liten pedikyr för alla tre damer. Vi inledde med trevlig lunch på Poloklubben och avslutade sedan med maffig fika, sedan var damerna lite trötta i mössan och vi åkte hem.
Jobbet har varit lugnt och idag slutade vi även tidigare, det var välkommet! Nu stundar långhelg eftersom vi har fått kompensationsledigt på söndag, härligt! Maken har sen standby imorgon så vi planerar en biodag med barnen, ska bli intressant att se hur länge den otåliga fröken Joli behagar sitta på bio...misstänker att det blir endel mutor i form av popcorn och chips.. men sånt får man väl unna sig så här på årets sista dag.
En summering av året är att vi börjat bo in oss mer och mer i vårt hus, jag har fått mer att göra på jobbet vilket i och för sig är roligt. Året inleddes med en resa till Afghanistan och Camp Northern Lights i Mazar-e-Sharif, en väldigt intressant resa! I mars och oktober hade jag förmånen att få besöka Juba i Sudan, också det intressanta resor med oförglömliga möten! Det är nyttigt att komma utanför Dubaibubblan och få se lite mer av den "riktiga" verkligheten utanför! Sommaren tillbringade barnen som vanligt i Norrland och sonen kom hem med bredaste norrländskan och dottern började även hon prata svenska. Jag hann med att besöka en kär gammal vän i London och i höstas återknöts kontakten med ytterligare en gammal vän från universitetstiden under en vistelse i Amsterdam.
Dottern började nytt dagis och har gjort stora framsteg på det sociala planet, lilla tösen har en stark egen vilja som ibland går före de oskrivna sociala reglerna!
Jag har även under årets gång lärt känna många nya bloggare och det jag oändligt tacksam över! Varje dag följer jag "mina" bloggar, tar del av vardagsliv, kommenterar, skrattar och gråter en svätt. Tack alla nya bloggvänner för att jag få vara endel av er vardag!
Och vad väntar vi oss av det nya året? Att få ha hälsan i behåll, välgång och lycka till alla våra vänner, intressanta resor och möten. Och så det gamla vanliga: bättre träningsdiscipling, nyttigare kost, bla bla bla...
Gott nytt år önskas alla!

3 comments:

  1. Hoppas ni får en trevlig dag & kväll! Gott nytt år, 2011 önskar vi er! Ska bli så roligt att ses snart! Kram M

    ReplyDelete
  2. Gott nytt år!
    Hittade hit via Katta´s fikarum, det ska bli intressant att följa ert liv i Dubai.
    Hälsningar från Victoria i Florida

    ReplyDelete
  3. Ett riktigt fint 2011 önskar jag dig och din familj!!! Hoppas det nya året kommer att bli riktigt bra!
    Haha ser att även Vic hittat hit! :-)
    Jag ser i vilket fram emot att få fortsätta följa er under det nya året. Och vad MYCKET du hunnit med under 2010! Imponerande!
    Stora kramar från ett nu nästan snöfritt NYC!

    ReplyDelete