Saturday, January 15, 2011

Marängbak och nya projekt


På tal om mitt senaste inlägg, med att starta nya projekt så var jag ju tvungen att göra detsamma. Sista månaderna i Singapore gick jag runt och fotade så mycket jag kunde och tanken var att samla alla bilder till en fotobok. Dock så hann verkligheten i fatt och jag projektet blev som alla andra, satta på sparlåga. Nu har det gått två och ett halvt år sedan vi flyttade och jag har äntligen bestämt mig för att göra slag i saken! Mina Singaporebilder ska äntligen få bli en fotobok! Detta har nu blivit veckans projekt att gå igenom mina bilder och sedan välja ut de jag vill ha. Fortsättning följer!
Annat projekt är marängbak! Jag letade frenetiskt efter maränger men kunde inte hitta några alls, varken Carrefour eller Spinneys. Så det blev att baka egna, och de blev riktigt bra! Lite sega inuti men det är ju bara gott! Tillsammans med hemmagjord chokladsås, grädde och jordgubbar blev det en härlig marängswiss! Väldigt onyttigt men ack så gott!

1 comment:

  1. Mmm, vilka vackra maränger, ser jättegoda ut! Det var väl ett härligt bak projekt!

    Hade du fått boken hem redan eller? Jag har också funderat på denna fotobok ide´men den har inte kommit längre till en tanke,, och tankar behöver mogna,,, så får det bli!

    finns det god tillgång på matvaror och bakprodukter där du bor? Jag tänkte på pärlsocker, mörkt vetemjöl, mandelmassa osv.

    Jag hoppas att det ska vara ett bättre utbud på dessa varor än vad det är här i Cebu, hursomhelst, finns ju pärlsocker på IKEA..Till vetebullarna..

    Kram

    ReplyDelete