Monday, January 17, 2011

Min fotobok!

Den här gången har jag verkligen smidit medans järnet varit varmt och avslutat det jag påbörjat inom rimlig tid, i alla fall inom en tidsram när jag fortfarande kommer ihåg vad jag pysslade med... Min fotobok är nu klar och jag har precis klickat på beställningsknappen och ser nu med spänd förväntan fram emot resultatet! I dessa digitalkameratider är fotobok ett ypperligt alternativ om man inte vill skriva ut sina bilder och själv klistra in, det är enkelt att ladda ner mjukvara för att arbeta med boken och sedan anpassa layout, design och bilder hur man önskar. Programmet är enkelt att jobba i, man har många valmöjligheter och man kan enkelt se vilka bilder man redan använt. Denna bok fylldes mestadels med bilder från Singapore, men även lite semesterbilder från Bali, Vietnam samt Sverige fick hänga med på ett hörn. Om det blir ett fint resultat är det definitivt något jag kommer att använda mig mer av! För mer info, klicka gärna på länken ovan!
För övrigt har jag idag bokat resa till Pakistan! En kollega gifter sig nästa månad och jag kan inte tänka mig något mer intressant än att få se ett riktigt pakistanskt bröllop! Festen hålls i Lahore och jag reser tillsammans med en annan f.d kollega som numera jobbar i Sudan. Vi har blivit lovade rundtur på lokala marknaden för inköp av lokala festkläder! Spännande ska det bli!

2 comments:

  1. Tack för tipset och länken om fotoboken.
    Har innan gjort i fuji, men där kan man inte betala med kontokort utan faktura och det är jobbigt när man vill skicka det som present till någon.
    Vet du om man också kan få fotoboken skickad utomlands?
    Kram Annelie

    ReplyDelete
  2. Kul, jag hoppas fotoboken ska bli vad du önskar. En toppen grej att ge bort också!

    Åh,,, vad spännande at resa till Pakistan för att närvara vid ett pakistanskt bröllop, firar de i flera dagar tro?

    Ha de gott!

    ReplyDelete