Saturday, January 8, 2011

Nya projekt



Jag älskar nya projekt. Framför allt att göra storslagna planer och inhandla diverse nödvändigt material för att just detta projekt ska gå i lås. När vi bodde i Singapore och jag inte jobbade blev det aningen fler projekt än nu, när man jobbar heltid. Det var alltifrån klippböcker från när barnen var små (med noggrannt inhandlade små scrap book stickers) till att göra egna halsband samt organisera recept. Problemet med mig är att det är själva uppstartningsfasen som är roligast, planeringen, inköpen. Första dagarna är också ganska roliga men sedan tröttnar jag tvärt. Av halsbandsprojektet blev det förvisso några stycken men någonstans står en burk med pärlor samt tänger och andra redskap som en påminnelse om när Pias tålamod tröt för femtioelfte gången i rad. Barnens fotoböcker blev bra, i alla fall äldsta barnets för jag hade knappt hunnit till första levnadsåret av Jolis bok då jag tröttnade lite på det också...Nu har jag några fotoprojekt på gång och med vishet och erfarenhet hängandes i bakhuvudet så tar jag det hela med en nypa salt.
För övrigt har veckan varit lugn, envis förkylning höll mig hemma från jobbet en dag och dagen därpå satt jag och nös mig igenom ett konferenssamtal...Nu känns det bättre. Jag har också provat ett nytt recept, ska åka iväg på min boxningsträning för första gången på evigheter. Dock är det sämre på fruktfronten. Ingen frukt alls den här veckan.
Visar lite bilder på vår trädgård som den ser ut just nu, riktigt härligt att sitta i eftermiddagssolen med lite kaffe. Plasthuset köpte vi till Joli på Dubais motsvarighet till Blocket och hon fick det av tomten. Hon älskar det och envisas även med att äta sin lunch där.

7 comments:

  1. Vad trevligt det ser ut hos er! Och nu är det ju inte sa varmt hos er sa ni kan sitta ute och ha det skönt!

    Är precis som du! Älskar hatt starta nya projekt och sen tröttnar jag ganksa fort och ser mig om efter nästa nya projekt...haha!

    Kram, Lisa

    ReplyDelete
  2. Älskar att ska det sta inte hatt...;-)

    ReplyDelete
  3. vilken fin trädgârd! Men du, det där med projekt. Jag tror fortfarande att det viktigaste är att ha planer och pâhitt för framtiden, intevad man gör av dem. Jag sätter bara 1 % av alla mina idéer i verket men mâr bra av mina projekt även om jag inte kommer sâ lângt som jag önskar alltid.
    Kram

    ReplyDelete
  4. Detta stämmer in på mig också, alla dessa startade projekt som aldrig avslutas.
    Allt från smyckestillverkning, fotoböcker, stickning, virkning, broderier, kurser och påbörjade böcker. Listan kan göras lång!

    Ha en trevlig söndag/ Kram

    ReplyDelete
  5. Lisa: Va skont att hora att jag inte ar den enda som alskar att dra igang saker och sedan har lite svarare att avsluta dem..:)
    Kram!

    Svensk Chekchouka: Jag haller med, mina projekt haller de sma gra vid liv och far mig att leva upp ocksa, jag blir entusiastisk och kanner mig valdigt kreativ!
    Ja tradgarden ar en stor hit, maken fick upp ett sant dar stort segel i somras sa man far lite skugga ocksa!
    Kram!

    Anneli: Harligt ar att man aldrig tappar tron pa sig sjalv, inget kanns omojligt i uppstartandes ogonblick och det ar den kanslan man behover lite da och da!
    Kram!

    ReplyDelete
  6. Vad trevligt att sitta där ute på er veranda. Visst är det roligt med projekt, helst att starta upp, köra igång,, men av avrunda något som är halvfärdigt,, mjauuu, inte alltid roligt..

    Ha de gott!

    ReplyDelete
  7. South Africa calling! Följer din blogg sedan någon månad tillbaka. Alltid kul att följa andra svenska ute i världen.
    Förstår precis vad du menar med att starta projekt. Jag är PRECIS likadan! Men när jag läser om dina projekt i Singapore så blir jag lite sugen på att ta mig i kragen igen. Framförallt med ALLA våra foton och min smyckestillverkning. Köpte faktiskt lite nytt material till smycken i förrgår.
    Annars är projektet just nu att fixa till våra uteplatser så att vi kan använda dom mer. Solskydd, vindskydd och högre mysfaktor behövs. Jobbar inte så det är bara att sätta igång!
    Tack för inspirationen!

    ReplyDelete