Monday, January 31, 2011

Redan februari!

Vart tar tiden vägen undrar jag? Idag är det sista dagen i januari! Helgen var som vanligt fullspäckad. Den senaste tiden har jag haft besök av vänner som kommer ner i olika omgångar, vi har träffafts för eftermiddagsshopping samt haft folk över på BBQ, alltid lika trevligt! I förra veckan var det min f.d kollega samt vän M som var nere med familj. Vi hann med två trevliga middagar och i fredags var det middag ute på The Meat Company med en gammal vän från universitetet, hon och jag läste arabiska ihop, sedan slog vi in på lite olika banor, jag hoppade på Östeuropakunskap och ryska och hon läste annat. Nu har vi dock hittat varann igen och det är väldigt trevligt!
Lördagen bjöd på födelsedagskalas för grannpojken. Det var hoppborg, grillning och Margaritas till mammorna! Behöver inte tillägga att det inte blev mycket gjort den eftermiddagen, vi satt och pratade och njöt. Ibland behöver man det också.
Och nu är det ännu en ny arbetsvecka, som började igår. Här har vi ju "måndag" på söndag, "fredag" på torsdag, "söndag" på fredag. Lördag är dock fortfarande lördag.....
I torsdags så körde jag till Pakistanska konsulatet och fick betala mitt visum. Ett par timmar senare tog jag taxi dit igen för att hämta ut det. Så nu har jag äntligen mitt visum och ser med spänning fram emot min resa!

1 comment:

  1. Här i Singan är det ju kinesiskt nyårsfirande, så det är kortvecka denna veckan eftersom tordag och fredag är helg.
    Har regnat i Singapore utan uppehåll sedan i lördags lunch, mycket ovanligt för det regnar fortfarande måndag eftermiddag.

    Vilken spännande resa du har framför dig! Trevlig resa och hoppas att du tar många bilder som du sedan kan visa. Fast du skriver så målande så dina ord blir som foto.

    Gong Xi Fa Cai! Happy Lunar New Year!

    ReplyDelete