Thursday, February 10, 2011

Today is the day...


Idag ska den här lilla stumpan på sin assessment. På bilden var hon en vecka gammal, bilden är tagen i vår trädgård hemma i Örby innan huset såldes samma sommar. Tämligen ovetandes vad som hände runt omkring henne. Nästan fyra år har gått och i höst ska hon börja Kindergarten 1, om allt går väl idag, Inshallah!
Andra nyheter att vänta idag med, jag ska diskutera mitt jobbkontrakt och sånt gör mig alltid nervös. Jag är usel på att marknadsföra mig själv, sitter som den timida svensk jag är och nickar och bockar går nästan baklänges ut genom dörren. Istället för att lägga fram fakta, att jag jobbar hårt, är professionell, flexibel och allt det där andra som man säger om sig själv. Vågar inte hoppas för mycket...ah!! Håll tummarna!
En annan nyhet är min pappa som fått svåra ryggbesvär och ingen kan riktigt komma underfund med vad det är. Nu ligger han på sjukhus för utredning och idag hoppas jag att vi får mer svar på vad det exakt kan vara samt hur man kan bota det! Pappa har gått igenom mycket så jag hoppas bara att hans starka vilja och framtidstro kan hjälpa honom den här gången också!
Så det är lite pirrigt i magtrakten idag...

7 comments:

  1. Åh, så gullig hon är där hon ligger. Tänk vad tiden går snabbt, jag tror att du gör reflektione just pga barnen.

    Åh, så tråkigt att din pappa fått problem och måste till sjukhuset. Jag hoppas också på det bästa. Det är tufft att vara ifrån sin familj när någon blir sjuk, oron är svår att hantera på anvstånd.

    Visst, du kan ju,,,du "måste" bara tala om för dem vad DU kan och gör. Jag tror precis som du, vi svenskar är itne så bra på det. Min L. som är amerikan, han tycker vi är för beiga,,,ha ha.

    Kram

    ReplyDelete
  2. âh vilken liten docka!
    Hoppas att det gick bra att förhandla, det är svârt att tvätta av sig den svenska blygsamheten, det tar âr och flera besvikelser tror jag.
    Hoppas de hittar det onda i papsens rygg och kan bota det.
    Kram

    ReplyDelete
  3. Håller tummarna, att ALLT ordnar sig till det bästa!

    ReplyDelete
  4. Katarina: Ja, ungarna far en att inse hur fort tiden gar!
    Tack for varmande kommentar! Det ar svart att kanna sig sa maktlos, visserligen hade inte min narvaro gjort nagot mot hans medicinska tillstand men det hade kannts battre att kunna vara nara.
    Hahaha, L har helt ratt, vi AR beiga!
    Kram!

    Svensk Chekchouka: Tack, ja det gick bra! Hon skrev till och med sitt namn sjalv, jag som ar den aningslosa mamman hade faktiskt ingen susning om att hon ens kundet det. Skont att man fa lite valuta for det man betalar pa dagis.
    Ja, vi hoppas att de hittar det onda och kan gora nagot at det, tack for varmande kommentar!
    Kram!

    Anneli:Tack tack! Vi hoppas det med!
    Kram!

    ReplyDelete
  5. Haller tummarna! Hoppas det gick bra pa assessment! Sag precis att det gick bra! Skönt!

    Det där känner jag igen! Är urusel pa att marknadsföra mig själv!

    Stackars din pappa som fatt problem med ryggen! Hoppas de hittar vad som är fel...förstar att det känns tungt att vara ifran honom!

    Kramar, Lisa

    ReplyDelete
  6. Jag tror inte bara det är en Sverigegrej, jag tror det är en tjejgrej. Kulturellt och historiskt är vi inte uppfostrade att ta plats och hävda oss vilket ligger oss i fatet under alla löneförhandligar.
    Men du är grym, kom ihåg det. De ska vara lyckliga som har dig!
    Så lova mig att du inte backar ut ur kontoret idag inte! :)

    Håller tummarna för sötnötens assessment!

    ReplyDelete
  7. Mia: Du har ratt, vi tjejer behover lara oss om vart varde och ta mer plats!! Tack for din peppning! Assessment gick bra, hon skrev sitt namn helt sjalv, jag hade ingen aning om att hon kunde gora det...!
    Kram!

    ReplyDelete