Saturday, March 19, 2011

Avstämning






Jaha, hur har man då förvaltat dessa dagar i frihet eller ensamhet eller vad man ska kalla dem.. Jag har varit på Bollywood film och sett "Tanu weds Manu". Den var sådär, ingen film jag lägger på minnet, musiken var inget vidare, den kvinnliga skådespelerskan föll mig inte i smaken. Men det var mysigt att sitta och fika innan med mina indiska filmkompisar och kändes lite lagom busigt att åka iväg på bio vid åttatiden på kvällen!
Idag tog jag min Nikon och körde till Bur Dubai igen. Gick runt och fotograferade båtar, människor, förundrades över hur mycket last man kan få ombord på en dhow, åkte vattentaxi samt avslutade min dag med en härlig libanesisk lunch alldeles vid vattnet. Även ett besök på Dubai Museum hanns med och det var intressant! Det kostade 6 kronor att gå in och man fick en beskrivning av hur livet såg ut innan Dubai blev Dubai, beduinkulturen, musiken, danserna, vapen, spår av tidiga civilisationer som man funnit samt den snabba och fascinerande utveckling av Dubai, från bokstavligt talat öken till en modern stad, på bara några decennier.
Sedan följde ett boxningspass på det och nu sitter jag hemma. I mitt väldigt tysta hem. I mitt tysta och tråkiga hem.

No comments:

Post a Comment