Monday, March 21, 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Jag hade tänkt att gå på bio ikväll, så här sista kvällen utan gänget. "The Kings Speech" stod på agendan och jag sprang runt som ett skållat troll när jag kom hem för att hinna göra mina 20 min workout samt duscha. Var på Mall of the Emirates exakt tio över sju, fem minuter innan filmen skulle börja. Fick då höra att filmen endast visas klockna kvart över sju på helger men däremot fanns det gott om biljetter till kvart över nio. Jag försökte tänka snabbt och valde en annan film, jag var ju ändå där! Så jag valde "The company men" med Ben Affleck och Tommy Lee Jones. Den var INTE bra. Massa lösa trådar, smått deprimerande och ett förutsägbart slut som man hade kunnat nå efter en halvtimme...
Positivt var att på vägen tillbaka till bilen sprang jag in som hastigast på Mango och hittade en väska, just en sån jag letat efter! Och eftersom det är mors dag idag (i UAE) så passade det väl utmärkt att köpa sig en sådan liten fin present, särskilt med tanke på att make och barn inte uppmärksammat dagen så som sig bör (eftersom de befinner sig i Sverige, men vad har det med saken att göra???).
Imorgon kommer familjen hem, jag står på första parkett och möter dem! Jollibee och jag pratade i telefon och jag sa att jag saknar henne varpå hon skriker i örat: I miss you too Mummy!!! Det är kärlek det och den bästa morsdagspresent man kan få!

3 comments:

  1. Självklart är du värd en ny väska, speciellt när biokvällen blev "misslyckad" och när dina kära glömt bort dig :-( Tycker nog att du är värd en till väska!!

    ReplyDelete
  2. Det må väl vara att filmen inte var bra när man hittar sin väska!
    Sä härligt att få hem familjen och höra om barnens äventryr från därehmma.

    Ha en bra dag!

    ReplyDelete
  3. Jag undrar om man märker någon skillnad alls om man går in på en mall i Washington eller i Dubai. Fast, när jag tänker efter så tror jag att vår Mango i Bellevue Square har varit stängd i 2 år. :)

    ReplyDelete