Thursday, March 3, 2011

Helg

Mitt svenska tangentbord pa jobbdatorn har av nagon underlig anledning forsvunnit sa jag ber om ursakt for att det saknas prickar over vissa bokstaver!
Igar var jag dackad av nagon maginfluensa och gick hem tidigt fran jobbet for att sova hela eftermiddagen. Det hjalpte och idag ar jag frisk igen och tillbaka pa jobbet. Joli har ocksa haft nagon magakomma, tror att maken fick med sig nagot virus fran Los Angeles forra veckan. Nu verkar alla vara friska dock, peppar peppar.
Imorgon ska vi ha picknick med goda vanner pa stranden, det ska bli mysigt. Och pa lordag ar det loppis igen sa da maste jag ju ga dit for att se vad man kan fynda denna gangen.
Jag vet inte om jag har for mycket tid men jag har den senaste tiden borjat nojja till mig alldeles otroligt. Elias har ett stort fodelsemarke pa ena kinden, fullstandigt normalt utan avvikelser men jag har anda blivit nervos och ska nu slapa med bade honom och mig sjalv for att kolla vara sma bruna prickar. Och i forrgar tillbringade jag sakert 45 minuter pa min Blackberry med att googla om melasma, bruna sma pigmentforandringar som man far i ansiktet av for mycket sol men aven hormonforandringar. Tydligen vanligt hos morka manniskor, sarskilt asiater och latinamerikaner och framst kvinnor. Jag har nagra sadan bruna sma flackar som sitter ihop med mina fraknar och det gor mig ocksa nojjig. Har upptackt att google ar bade ett gissel och en befrielse, dels kan du hitta information om nastan vad som helst men det satter ocksa griller i huvudet. Sarskilt nar man ligger i sangen och ska forsoka sova... hm... Ar det bara jag som blir sa har???

1 comment:

  1. Känner igen mig angående att "googla" symtom..., hypokondri är ingenting mot alla andra hemska sjukdomar som man självklart har drabbats av. Jag läste att det är bra att ha många mörka prickar och att det är ett skydd mot just hudcancer, det drabbar främst ljusa och jag tror att solarium är det som skapar störst risk.

    ReplyDelete