Tuesday, March 15, 2011

Me myself and I

Jag maste erkanna att jag njuter av min ensamhet. Pratar med barnen varje kvall, de har det sa roligt i Norrland. Leker med grannbarnen, badar i hot tub, grillar korv och fiskar med pappa. Kan man tanka sig nagot battre? Joli har upptackt sno, hon har aven upptackt att det blir bade kallt och vatt nar den hamnar innanfor vantarna. Utanfor ytterdorren har hon skapat en hel snogubbsfamilj: mamma, pappa, Elias och Teresa!
Jag har varit pa stranden och samlat snackor, badat i ganska kallt men kristallklart vatten, fatt nya fraknar samt slumrat en stund i solen. Jobbat har jag ocksa gjort, det ar ju darfor jag ar kvar har. I lordags bjod min ryska vaninna mig pa rysk husmanskost, nagot jag alskar och sedan satt vi och smidde planer infor sommaren. I sondags var det Bollywoodfilm med grannen. Men mest av allt har jag uppskattat att bara vara hemma, plocka med lite papper, rensa ur ungarnas rum, plojer nu igenom season 6 av Grey's Anatomy och det ar beroendeframkallande! Sitter upp till midnatt och ser alldeles skumogd ut dagen efter. Men det ar skont. Kanske for att man vet att snart ar det liv och rorelse i huset igen.

4 comments:

  1. Precis Pia, ensamhet är bara underbar nar man vet att den är tillfällig! Det lâter supermysigt att vara själv, lyssna pâ sig själv och tystnaden! Att ungarna har kul är ju the cherry in the cake! Jassâ er badsäsong har börjat? Vi "krukar" nog lite till här faktiskt...

    ReplyDelete
  2. Later helt perfekt att fa ro om sig själv lite! Njut!
    Härligt med bad i saltvatten! Längtar tills det är dags här...fast da blir det ju inga havsbad direkt...men sjöarna är ocksa ganska fina ;-)
    Kramar, Lisa

    ReplyDelete
  3. Pia, det låter som en mycket bra dagar. Egentid. Vad härligt med havet, plocka snäckor.. visst tänker man bra, rensar huvudet och får ny luft i lungorna. Sen kan man gå igång igen!

    Kram

    ReplyDelete
  4. Svensk chekchouka: Tidsbegransat ar ett maste for mig som ibland har lite svart att njuta av ogonblicken!
    Japp, premiardopp i havet, svinkallt. Galna turister simmade runt som fiskar naturligtvis. Jag tog ett snabbdopp och sprang upp, brr!
    Kram!

    Lisa: Ja, det ar harligt och valbehovligt. Ah insjoar ar fint det med!!
    Kram!

    Katarina: Ja, det ar skont med lite andrum, ladda batterier. Ungarna har det toppen och verkar inte vilja komma hem igen!
    Kram!

    ReplyDelete