Monday, March 28, 2011

Min Pyris!




Som jag tidigare nämnt så har våra barn lite underliga smeknamn. Elias har sedan han var väldigt liten blivit kallad Pyris och lilla Joli kallas för Gummi.
Idag är det 8 år sedan vi blev föräldrar för första gången och lilla Pyris såg dagens ljus en snöig och kall lördagsmorgon. Lilla Pyris var väldigt liten och tillbringade sina första dagar under en sollampa eftersom han var lite gulaktig.

Översta bilden är från Jebel Ali Beach och mellanbilden fran Creek Park för ca en månad sedan, tuff bror med lillasyrran. Nedre bilden visar Elias på Tioman Island, några månader innan vi flyttade från Singapore 2008.

Nu är han stora killen, spelar PSP, hänger med kompisar och älskar att dansa street dance.

Grattis gubben, älskar dig!

7 comments:

  1. Visst är det konstigt att tänka tillbaka på när de var små och titta på dem nu när de är så stora och "färdiga".

    Lika konstigt är det att tänka på hur man själv för 10 år sedan inte alls förstod sig på föräldrar och deras fascination över sina barn, och nu är man där själv.

    Din söta grabb har fantastiska ögon förresten, verkligen ljuvliga!

    ReplyDelete
  2. Jag kommer ihåg hur späd han var när han föddes, men några månader senare hade han ätit upp sig till en liten buddha och nu åtta år senare är han en lång och jättefin kille!! Det har ni gjort bra :-)

    ReplyDelete
  3. Åh, vad gullig han är, men det får man kanske inte säga..Ja, jag tror du tittar tillbaka på barnen och inser att hjälp, 8 år redan!

    Tänk vad barnen har varit med om, mångkulturella möten och erfarenheter, härligt!

    Hoppas han födelsedag var kanon!

    Kram

    ReplyDelete
  4. Suddrik: Tack for din fina kommentar! Ja det kanns markligt att titta pa bebisbilder och sedan pa den dar lilla mannen som sitter med vaxtvark och fipplar med sin mobiltelefon...
    Ja, jag var helt overtygad om att jag inte skulle ha barn men...nu sitter man som sagt har med tva stycken och inte angrar man det! Ogonen har han efter pappa fast fargen ar fran mig!

    Marie: Ja, han var en lite klenis till att borja med.
    Tack tack, ni ar ju inte sa daliga sjalva! :)

    Katarina: Hahaha, ja han ar gullig och just kanslig for sana kommentare, en typisk grabb! Japp, tiden springer ivag, jag borjar forsta mina foraldrar nar de ojar sig varje ar man fyller ar!
    Ja, jag ar glad att de far en chans att leva i en internationell miljo, hoppas det gor dem oppna och toleranta!
    Fodelsedagen firades med tarta och presenter och nasta vecka vanter kalas tillsammans med lillasyrran!
    Kram!

    ReplyDelete
  5. Grattis till Pyris! Tiden går fort. Min äldsta fyller 25 i sommar. Yngsta är 7. Kanske ville jag stoppa tiden på något sätt?

    ReplyDelete
  6. Awww... Gudars, minns när han var en liten bebis. Så fort tiden går.
    Stora killen nu, ju.

    Vackra barn du har, gumman.

    ReplyDelete
  7. Och så kunde man kanske ha signerat kommentaren. :)
    Puss,
    Minna

    ReplyDelete