Sunday, April 3, 2011

Redan april!

Det är otroligt vad tiden springer iväg! Redan april!! Sonen hade ju som bekant sin födelsedag i veckan som vi firade på måndagkvällen då maken skulle iväg och flyga dagen efter (som är själva födelsedagen). Det blev god mat, tårta och presentöppning. Elias fick Star Wars lego samt en egen kamera eftersom han envisas med att låna min hela tiden! En billig liten digitalkamera men han var glad och nöjd! Och så fick han en ny cykel. Resten av veckan har varit full av jobb, det är mycket nytt på gång, vilket känns spännande efter viss tid av stiltje och frustration. Nu blir det nya tag och utmaningar och sånt är alltid motiverande. Jag hann även med ett besök på den årliga Dubai International Humanitarian Aid and Development Exhibition. Den var förvånansvärt liten, tyvärr eftersom det ändå är en viktigt utställning. Under en gemensam flagga hittade vi några svenska utställare och samspråkade lite med dem. I torsdags var några tjejer från jobbet här och grillade och vi sjöng karaoke efteråt, väldigt trevligt och barnen hade också kul! I fredags var det dags för "good bye party" för en av våra chefer. Det blev drinkar med tilltugg på Carters i Wafi. Väldigt trevligt och vädret var så där ljuvligt att man kunde sitta ute på terrassen med fin utsikt över poolområdet. Jag var hemma vid tre på natten efter en väldigt trevlig kväll. Igår lördag var det dags för jobbmöten och sedan obligatorisk boxning som jag kör varje lördag. Kan meddela att det var lite segt...! Till helgen väntar födelsedagskalas hos vänner och på lördag har Gummi och Pyris gemensam födelsedagsfest. Det blir vattenkrig och sedan skattjakt och däremellan lite grillning. Jag letar tårtor på nätet, Gummi vill ha prinsesstårta. Jag har varken fantasi eller tålamod för tårtor så vi får se hur det blir. På torsdag hålls en "tillbaka till 80-talet" konsert (nu känner man sig riktigt gammal när det börjar ges nostalgikonserter med 80-talstema!). Jag och granntjejerna ska gå, ser väldigt mycket fram emot det! Dessutom är det min födelsedag! Hoppas ni alla får en trevlig vecka!

No comments:

Post a Comment