Wednesday, May 18, 2011

Elias uppträder på sin Art Variety Show

På Elias skola har det haft "Battle of the Bands" där alla elever fick ställa upp med sång, dans eller båda delarna. Dessa fantastiska åttaåringar som orädda står framför en hel sal av klasskamrater, föräldrar och lärare och sjunger, dansar med självförtroende, inlevelse och entusiasm. Jag höll på att börja stortjuta flera gånger, fick verkligen ta mig i kragen. Sonen och tre andra killar lirade "kartongitarr" och dansade, i förda cool kläder, solglasögon och en ansenlig mängd hårgele i håret. Mammas hjärta höll på att brista av stolhet. När jag kom hem läste jag i hans communication book, där hade sonen själv skrivit: Today was the greatest day of my life because my Mum was proud". Älskade barn, vad skulle vi göra utan er?!

2 comments:

  1. Åhh, jag kan tro att mamma var stolt att se sonen spela gitarr i denna utstyrsel, han ser verkligen cool ut och verkar gilla sitt uppdrag!

    Jag kan tro att en tår kom när du läste hans ord.. Härligt, ens tolt mor och son!

    Ha de gott Pia! Kram

    ReplyDelete
  2. Jag förstår att du är stolt över honom! Vilket toppenbra betyg till dig som mamma när han blir glad över att göra dig stolt!!

    ReplyDelete