Tuesday, May 3, 2011

Inatt bar det av!

I natt tar jag Lufthansa mot Frankfurt och vidare hem till Goteborg. Landar runt tio imorgon formiddag och da blir det buss till Boras och sedan tag till Kinna. Fortfarande har vi ingen flygbuss mellan Landvetter och Kinna. Hemma vantar mamma med potatis och kaldolmar efter mitt onskemal och sedan blir det obligatorisk tur "pa byn" som vi alltid kallade det. Det tar inte lang tid att ga igenom byn men vi har fatt lite fler affarer an pa min tid, numera har vi Lindex och KappAhl dar jag tror min mamma spenderat en mindre formogenhet pa klader till ungarna. Det finns nagra andra kladaffarer med utbud fran bade Esprit, Desigual, Filippa K och andra lite dyrare marken. Inte sa illa for en san liten ort som Kinna! Dock gick JC i graven for nagot ar sedan, den affaren oppnades nar jag gick i hogstadiet, vilket var ca 20 ar sedan. Annars ar det de vanliga butikerna, Hemkop, en bokhandel, nagra guldsmeder, optiker, inredningsbutiker och blomaffarer. Vadret har andrat sig fran forsommarvarme till hagel och kyla. Jag ar lite forvirrad over vad jag ska ta med mig i kladesvag.
Pa mandag kvall kommer jag tillbaka hem till Dubai igen. En liten kort visit hemma, mest for att besoka min pappa som ar sjuk. Det ska bli skont att fa se honom och fa bilda sig en egen uppfattning om hans halsotillstand. Det ar svart med avstand ibland.

4 comments:

  1. Tänker på dig! Extra jobbigt med sjuk anhörig när man bor så långt borta.
    Ha en bra resa trots allt.
    Stor kram/ Annelie

    ReplyDelete
  2. Pia. Ha en bra resa hem till familjen. Det är svårt att ha en anhörig som är sjuk där hemma, jag vet..

    Kåldomar, låter gott! Shoppa loss i Sverige,, mm

    Ha en bra resa hem till dina föräldrar!

    Kram

    ReplyDelete
  3. Pia! Hoppas du får en fin resa hem till nära och kära. Tänker på dig och din pappa och önskar dig allt gott!

    ReplyDelete
  4. Tack alla for era fina kommentarer, det varmer!!! Kram!!

    ReplyDelete