Wednesday, May 25, 2011

Roxette live in Dubai

Roxette besokte Dubai forra veckan och det var ypperligt eftersom min aldsta barndomsvan P var har pa besok!! Tillsammans med granntjejerna hade vi en jatteharlig kvall! Alla bra latar spelades och Per och Marie verkade ha genuint roligt nar de spelade. Publiken var naturligtvis fylld av svenskar och alla sjong med, det var en harlig stamning!
Andra glada nyheter ar att min pappa ar battre och verkar har fatt lite av sin kamparglod tillbaka. Tack vare hans sambo som verkligen tryckt pa och kampat sa har lakarna antligen tagit sig i kragen och borjat ge lite mer besked och det hander saker. Jag ar sa otroligt glad och nu ser jag annu mer fram emot vart besok i sommar med barnen och vi hoppas att morfar har hunnit komma hem tills dess!
Nasta vecka ar det dags for min lilla stumpa att ha sin forsta "graduation" fran sitt dagis. I host borjar Gummi KG1, far bara skoluniform och aka med samma buss som brorsan, som inte ar helt odelat fortjust over detta arrangemang, men om jag kanner Gummi ratt sa tar hon hand om sig ratt bra sjalv. Men det ar onekligen skont att ha Elias vakande oga dar ocksa! Det blir en avslutningsceremoni for foraldrar efterfoljd av tarta. Jag har redan laddat med nasdukar eftersom jag numera grinar for ingenting. Sonen kommer hem med alla ratt pa ett matteprov och jag far tarar i ogonen.
Snart gar terminen mot sitt slut och Elias raknar dagarna tills han far aka upp till Norrland, mindre an fyra veckor nu! Sjalv blir jag kvar har till mitten av juli, da aker jag och min kompis till Portugal pa bilsemester, det ska bli fantastiskt roligt. Sedan jobb i tva veckor innan jag styr kosan mot Sverige! Skolorna borjar inte forran den 11 september, efter Eid (ramadan infaller under hela augusti) sa kanske man far uppleva lite vackert hostvader ocksa innan man aker tillbaka till Dubai.

3 comments:

  1. Vad roligt att Roxette var hos er och jag kan tänka mig all sjungande svenskar! Skitkul!

    Skönt att läsa att pappa din är positivare och att det händer saker omkring honom. Det måste kännas bättre för dig med..

    Härligt med lite skolavslutnings stämning, ta med massor av näsdukar nu!

    Portugal.. åh,, kul med bilturistande.. Jag reste runt med ryggsäck ensam där i 4 veckor på 80-talet,, så kul..

    Ha de bra! Stor kram

    ReplyDelete
  2. Nej vad häftigt att roxette var hos er!! Jag älskar nästan alla av deras lâtar! Vad synd att de inte kom förbi hoss oss pâ vägen tillbaka! Skönt att pappa har hittat kämparandan!
    Stor kram

    ReplyDelete
  3. Katarina: Beratta mer om din back pack i Portugal! Nagra smultronstallen? Det ska bli extra kul att kora bil efter som man ser mer da men back pack eller tagluff ar definitivt den typen av resor jag gillar!

    Svensk Chekchouka: Tack!! Ja, jag ar valdigt glad over att han aterfatt livslusten och nu ser vi fram emot sommaren tillsammans! Ja det var harlig nostalgi med Roxette, gamla goda minnen!
    Kram!

    ReplyDelete