Monday, May 9, 2011

Time to say goodbye







Vissa farväl är mer smärtsamma än andra. Idag var det svårt att säga hej då till pappa, han såg så liten och sårbar ut där han satt. Men vi har haft fantastiska dagar, jag känner mig fokuserad och har fått ett mål, vi ska kämpa tillsammans. Sverige har visat sig från sin allra bästa sida, mån om att uppmuntra oss. Sol och värme, dofter, koltraster och grönska. Som balsam för själen. Och ikväll tog vi med oss en engångsgrill, några korvar (jag åt upp merparten) och satte oss vid Öresjön och tittade på solnedgången, grillade våra korvar, drack vin, pratade. Omgivna av grönska, tystnad och spegelblank sjö. Återigen blev jag påmind om hur vacker Sverige är och det var en underbar kväll. Nu åker jag tillbaka ner till 40 gradig värme, hem till små barn som vill kramas. Väskan är packad med havregryn, i frysen ligger falukorven och väntar på att bli inpackad och nerpackad. Godispåse från mormor och obligatoriska presenter. Nya krafter!

2 comments:

  1. Tiden har gått snabbt! Skickar dig en stor kram och hoppas återresan gick bra.

    Du har en liten utmaning hos mig att hämta!

    Kram

    ReplyDelete