Tuesday, May 10, 2011

Utmaning!

Jag har blivit utmanad av Katarina! Berätta åtta saker om dig själv! Hm, vad ska man börja med?
1. Jag är ordningsfreak, på mitt skrivbord står alla saker i symmetrisk ordning, ingen spontanitet här inte. Står eller hänger något lite på sned så måste jag rätta till det med en gång, annars blir jag galen!
2. Jag gillar att starta olika projekt men har svårt för att avsluta dem. Pärlor, nya språk, universitetskurser....
3. Jag är väldigt fräknig, vilket tydligen är ovanligt när man är korean.
4. Jag är stor fan av svensk husmanskost och det är maken i familjen som är mer äventyrlig av sig på det kulinariska planet.
5. Jag gillar att vara ensam och behöver det emellanåt. Att sitta ensam på en uteservering och läsa en bok eller dricka ett glas vin älskar jag. Resa ensam har jag också gjort flera gånger.
6. Tycker fortfarande att det är jättemysigt att ha båda barnen jämte mig i sängen.
7. Funderar ibland var i livet vi hade varit om vi stannat kvar i Sverige.
8. Är väldigt envis.

Jag skickar utmaningen vidare till alla mina bloggläsare, ingen nämnd, ingen glömd!
Sitter nu och lyssnar på barnen som bråkar om lego och njuter av att vara hemma igen. Läxor, kvällsbad och sagor på programmet igen. Ute är det varmt, över 40 grader i dag. Sommaren är på väg på allvar.

1 comment:

  1. Åh, vad jag känner igen mig i din punkt, njuta av att vara ensam, resa ensam och sitta där på ett kafe. I det avseendet är jag så oasiatisk man kan vara , ha , ha1

    Kul att läsa om ditt kontroll freak behov, som på ditt skriv bord. Jag skrattar gott nu. Jag var sån, men högarna växte och jag orkade inte räta till dem när jag jobbade som mest!

    Husmanskost, mm, det är gott!

    Kul, att läsa lite mer om dig! Ha en bra dag!

    ReplyDelete