Saturday, June 18, 2011

Fotokurs

Tiden springer iväg och igår var det så dags för barnen och maken att åka hem till Sverige! Det kändes så långt bort alldeles nyligen men helt plötsligt var det dags att packa deras små väskor för ännu ett sommarlov hemma i Sverige. Maken kommer tillbaka i början av juli men ungarna stannar kvar i Norrland och jag hämtar hem dem i slutet av augusti då vi åker ner till Kinna. Vi har även bokat en resa till Legoland i sommar och det ser samtliga familjemedlemmar fram emot!


För att hålla mig sysselsatt så bokade jag in en tvådagar fotokurs och det var mycket intressant. Insåg att jag borde öppnat manualen för vissa elementära funktioner kände jag inte till... men man lär sig så länge man lever och det var ändå lättare när man hade en referens till vad man ville göra istället för att bara läsa på måfå. Vi fick små uppdrag att fotografera och prova inställningar och det var jättekul och jag känner att jag fått mycket bättre koll på vad min kamera kan göra. Ovan lite bilder av våra övningar idag!!

Nu ska jag krypa i sang med nagra fotobocker!

2 comments:

  1. Visst är det jobbigt när alla åker och man blir alldeles ensam kvar.

    Bra att du gå en fotokurs, för då har du annat att tänka på. Jag har själv beställt några fotoböcker som jag väntar på, 3 kg :D. Digitalfotografering i 3 delar av Kelby Scott, något paketpris från adlibris.

    Jättebra resultat från din lektion.

    Kräftor är smasken, och då svenska kräftor som man kokat själv. De här kinesiska djupfrysta är inte mycket att hänga i julgranen som finns bla att köpa på IKEA i Singapore, men tillbehören är ju goda iallafall ;).

    Nu sitter jag här och väntar på att kunna gå ut och gå morgonpromenad, men det regnar lite för mycket i Huskvarna och det ser inte ut att lätta på.
    Tack för kommentaren!

    Kram på dig där i värmen!

    ReplyDelete
  2. Ja, då var det sommarlov för barnen, igen! Hoppas de får en härlig sommar. Legoland, jag kan förstå att alla ser fram emot det, vem skulle inte göra det?!

    Kul med fotokursen, det är bra att damma av sin manual då och då. Jag är hust nu fokuserad på vitbalansen i kameran och skulle gärna lärna mig myckt om det.. Jag liksom Annelie, har beställt fotoböcker som jag ska ta med mig hem sedan. I höst blir det en ny kamera också..

    Ha de bra,, fina bilder! Ser fram emot fler sådana!

    Kram

    ReplyDelete