Sunday, June 26, 2011

Nedräkning till semester

Jag är en optimistisk människa, i alla fall vill jag tro det. Försöker se det positiva i det mesta som sker och samla krafter och entusiasm. Just nu är det väldigt trögt. Det är jobbfronten jag pratar om. Allt är rörigt, ingen direktion, inga mål, flygigt, vagt, luddigt. Jag gillar inte luddigt, jag vill ha raka rör, mål, delmål, resultat. Har svårt att se mening med det jag sitter och knåpar framför datorn. Nya människor och nya rutiner helt plötsligt. Jag är less. Behöver semester. Räknar dagarna. Funderar över vad jag egentligen borde göra med mitt liv. Min stora dröm var ju att analysera politiska händelser, befinna sig i händelsernas centrum, skriva rapporter, känna att man gör någon skillnad.
Nu sitter jag istället i Dubai och fnular över demografin i Uganda....
Barnen har åkt hem och jag har hållit mig lagom busy. Midsommarfirande med vänner hos mig, lite strandhäng på midsommardagen, vin med grannarna. Härligt. Ikväll pratade jag med Gummi, hon lät lite ledsen men berättade att hon gjort en present till mig, då kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Saknar hennes små armar runt halsen, den lilla platta näsan intill min kind. Det regnade ute och hon ville inte gå ut, hon gillar inte att bli blöt. Inte konstigt, ungen är ju inte van vid att det ramlar ner vatten från himlen.
Positivt denna vecka är att vi har ledigt på torsdag för att fira profetens uppståndelse. En extra ledig dag är välkommet!

No comments:

Post a Comment