Sunday, June 12, 2011

Skolavslutning for Jollibee

I torsdags var det da dags for Jolis skolavslutning. Dagis var smyckat med ballonger och i ett rum hade det ordnats med en liten scen. Dagisets forestandare Ms Helen holl ett vackert tal och redan da borjade tararna branna bakom ogonlocken. Sedan kom barnen in, en och en i sina bla kappor och hattar, endel leende, andra lite blyga. De fick ga upp pa scenen for att motta sitt diplom samtidigt som froken laste ett personligt tal for varje barn. Jag satt och smagrinade redan innan det var Jolis tur och da hon kom upp pa scen, sa glad och leende, vinkade glatt at mamma och pappa, ja da var det ingen hejd pa tararna. Det liksom bara forsade nerfor kinderna, inte bara pa mig kan jag meddela, de flesta mammor satt och torkade tarar alltmedan deras sma telningar mottog diplom och log mot blixtrande kameror. Efter ceremonin sa samlades alla barn och sjong tva sanger och efterat samlades nagot rodogda och foraldrar for att avnjuta tarta tillsammans med uppspelta barn. Sa otroligt vackert och jag tanker pa Jolis froken som tagit sig tid att skriva ett litet tal till varje elev!
Jag fick ocksa tillfalle att traffa Jolis basta van A! Pa tisdag ska Joli hem till A pa playdate, det blir spannande och pa fredag sa bar det hem till Sverige for langt harligt sommarlov! Skolorna slutar inte forran sista veckan i juni men eftersom maken har semester sa far ungarna aka hem lite tidigare.
Jag har passat pa att registrera mig pa en fotokurs/workshop pa fredag och lordag da jag anda inte har nagon som saknar mig hemma!

1 comment:

  1. Åhh, så fint och roligt med skolavslutning. Jag kan förstå att det är känslosmat att se lill tjejen där på scenen i sin fina kåpa och få ett diplom. Stolt,, ja det vet jag nog att ni är med all rätt!

    Jättekul med en fotokurs! Jag gick en vecko kurs i Cebu och vill gärna ta fler kurser eller få handledning. Jag ser fram emot fler bilder på din blogg framöver!

    Ha de gott!

    ReplyDelete