Sunday, August 7, 2011

Ramadan- andra veckan

Forsta aret vi upplevde Ramadan kandes det svarare, man var helt oforberedd pa stangda kafeer och restauranger. Nu fungerar det bra. Dels for att jag jobbar om dagarna och inte hinner springa runt och fika och dels for att ungarna inte ar har och da kan man sjalv halla sig med att ata och dricka. Det finns dock nagra stallen som har Ramadanoppet (bakom svarta gardiner). Och hotellen har business as usual, dar ats och dricks det som vanligt. Ett maste i denna varmen bland solbadande turister.
Maste vara en psykologisk grej, nar man inte far ata pa offentliga stallen, da blir jag mer fikasugen an nagonsin. Pa jobbet har vi folk som fastar sa det blir inga kaffekoppar eller kakor vid skrivbordet, dock kan vi smita ivag och stanga dorren till vart pentry och ata hastig lunch dar. Sa det ar helt ok.
Det ar de sista tva veckorna innan det ar dags att hamta hem barnen. Tiden har gatt sa fort, sommaren har gatt fort. Igar var det dags for forsta boxningssessionen efter semester och det var skont for bade kropp och sjal att fa en ordentlig urladdning. Jag alskar boxning! Sa harligt aggressivt!
Maken ar i LA och jag har haft en san dar harlig helg for mig sjalv, stadat lite, handlat, akt till IKEA och fyllt pa forradet av knackebrod och lingonsylt. Kopt tva filmer, "Eat Pray and Love' samt "The Blind Side". Filmkvall med ett glas vin, mysigare an sa kan det inte bli!

1 comment:

  1. Nu ska jag läsa ikapp lite bloggar. vi har nog inte lika renstrikt här inne i city i KL. cafeer är öppna men de flesta restauranger är har så få matgäster, så jag köper hellre mat och tar med mig hem än att äta där.

    Snart får du resa hem och träffa familjen och träffa barnen!

    Ha de bra..

    ReplyDelete