Tuesday, September 20, 2011

I brist pa annat...

Jag har helt tappat fantasin och vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Kanske borde halla tyst helt och invanta inspiration men det vill jag inte heller. Inte har jag nagra nya bilder att lagga upp (eller det har jag men jag har inte orkat bearbeta dem och anpassa dem for webben).
Skolan ar ett utjatat amne redan, rutinerna ar som vanligt. Och ja, resan till Kyrgyzstan ar nu bokad med nio timmars stopp i Istanbul! Det ska bli helt fantastiskt for jag har alltid velat resa dit! Pa vagen tillbaka har vi ocksa nio timmars stopp sa det blir ungefar tva dagar som jag far i denna vackra stad! Ingen trotthet i varlden ska stoppa mig. Marknader, Bla Mosken, Sofiakatedralen, here I come!
Kopte som vanligt med mig nagra svenska bocker nar jag var hemma, bland annat Kajsa Ingemarssons "Bara vanligt vatten". Jag gillade hennes tidigare bocker, kanske inget djuplodande men roliga, underhallande och valskrivna. Jag blev dock besviken pa den har boken. Det blev lite fanig gymnasienovell over det hela med overdrivet uppraknande av fina marken som huvudpersonen bar. Hon var ingen person man sympatiserade med heller samt sa kunde flera spar utvecklats lite mer. Sen gillade jag inte den parallella historien, det kandes mest som utfyllnad och eftersom det bara visades enstaka bitar sa fick man inget sammanhang heller. Med risk for att lata som en surgurka sa imponerade inte boken alls pa mig. Nu har jag borjat lasa "The Help" och den har borjat bra!

2 comments:

  1. Oj, vad jag känner igen mig i det du skriver,,, - Vad ska man skriva om? Många saker känns ur tiden och är redan gamla, andra känns tråkiga!

    Du har många roliga resor framför dig! Istanbul, dörr öppningen till Asien eller Europa, kul och spännande! Jag var tvungen att goggla fram en karta för att se vart du skulle resa,, super spännande!

    Kram

    ReplyDelete
  2. Förstår precis hur du menar, fast jag tycker det är roligt att läsa om allt, även om ditt vardagsliv. Skriv om det du känner, det är kul med lite uppdateringar då och då!

    ReplyDelete