Saturday, October 1, 2011

Boras djurpark



Nar vi var hemma hann vi traditionsenligt med ett besok pa Boras djurpark. Dar har jag tillbringat manga skolresor och somrar som barn och nar jag fick egna barn var det sjalvklart att besoka djurparken atminstone en gang varje sommar. Forra aret askade det och sporegnade, i ar var det inte battre och kallt var det ocksa. Det hindrade inte barnen fran att springa runt och titta pa alla djur. Vi hann med fikastund och barnen var inne i barnens zoo och halsade pa kaniner, far och killingar.
Jag gillar Boras djurpark, kanske mest for att den har sa manga minnen med sig. Hur manga regniga skolutflykter har man inte knallat omkring dar, med medhavd matsack som skulle atas medan regnet vrakte ner.
Det basta zoo i sarklass ar annars Singapore zoo som ar en upplevelse! Efter det kanns det svart att hitta nagot som ens kommer i narheten av den fantastiska park!
Dagen avslutade med obligatorisk lek i lekparken innan vi atervande hem till Kinna.

3 comments:

  1. Jag har också varit på Borås djurpark en gång. Vi stannade till när vi var på klassresa, då matade jag en häst med handen åt fel håll och då bet hästen tag i mig, som tur var på naglarna, annars hade jag kanske varit "fingertoppslös"!

    ReplyDelete
  2. Nä, på Borås djurpark har jag aldrig varit. Jag kan tänka mig att det blir som något man alltid gör nu, så länge barnen vill dit!

    Fina bilder, de har verkligen vuxit!

    Kram

    ReplyDelete
  3. Hej vännen, det var länge sen.
    Vad stora barnen har blivit. Söta som sin mor. Kul att läsa att ni mår bra.
    Sköt om dig o sotr kram:) //Zeynep

    ReplyDelete