Thursday, November 10, 2011

A SPA treat!

Jag har varit pa SPA behandling! Efter nagra stressiga veckor pa jobbet som jag tidigare skrivit om sa fick jag och min kompis/kollega varsin SPA voucher av var chef. Det var en mycket fin gest av en chef som knappt vet vad ordet tack betyder sa jag uppskattade det verkligen.
Vi hade blivit inbokade till full body Thai massage och en pool floating. Jag borjade med pool floating. Efter att last ett helt A4 ark med stranga instruktioner om hur denna floating gar till borjade jag smatt undra vad det egentligen var. Blev sedan infost i ett litet rum med ett fyrkantigt litet badkar/pool ca 2 x 2 meter. Smink skulle tas bort, inga smycken, inget schampoo, inga kontaktlinser, det var varre an om man skulle resa till yttre rymden. Tillslut krop jag ner i halvljummet och valdigt salt vatten. Och flot som en kork. Dar lag jag och stirrade i taket, forsokte slappna av i nacken utan att fa saltvatten i ansiktet, skvalpade lite, blev lite uttrakad och vips sa var det dags att ga upp och duscha av sig. Tja, var inte sa imponerad av det hela, hade varit skonare med varm jacuzzi, det har kandes meningslost.
Massagen var skonare aven om jag inte ar en massagemanniska. Jag ar alltid sa radd att jag ska slappa vader under sjalva massagen sa jag spanner mig lite extra, detta leder till att jag blir extra kittlig sa fort nagon borjar knada min lilla kropp. En liten rundnatt filippinska satt och smorde in olja runt hela kroppen och knadade varre an en kanelbulledeg. Det var omsom skont, omsom ont och omsom lite trakigt. Hade velat ha en DVD i det dar lilla titthalet nar man ligger med magen nerat men jag antar att poangen med massage ar att man ska slappna av helt. Efter en och en halv timmes knadande var det hela klart. Kande mig inte direkt som en ny manniska men det kandes dock ganska skont.
Efter denna treat akte vi till Belgian Cafe for musslor och fries plus en kall ol, oj vad gott det smakade!

3 comments:

  1. Men hallå där! Fin vilken fin gest från dicn chef. Var det samma person du hade samtalet med tro??

    Att koppla av när man är stressad, är nog en konst! Låter som en trevlig dag med mys och trevligt avslut med musslorna.

    Ha de gott och va rädd om dig! vi hörs!

    Kram

    ReplyDelete
  2. Det var bra av chefen, det kanske fastnade lite vett efter ert samtal ;-)

    Jag kan nästan se dig framför mig hur lite smått uttråkad du var, hi, hi, hi - gott med ölen efteråt. Fast jag gillar massage!

    ReplyDelete
  3. MUsslor och öl mums!

    Jag har varit på floating en gång; en skum lokal i Fruängen haha! Men jag somnade faktiskt i det där salta vattnet! Först låg jag och stirrade i taket inuti den där äggformade saken och tänkte "jag kommer aldrig att slappna av" men så VIPS så sov jag :D

    ReplyDelete