Sunday, December 18, 2011

Fjarde advent

Forra veckan var intesiv da vi hade kundbesok fran Sverige. Det var trevligt och givande men som sagt, intensivt. Vi tog med dem ut till vackra Madinat Jumeirah for lite drinkar och middag och pa torsdagen at vi en harlig libanesisk lunch pa underbara restaurangen "Flooka" pa Dubai Marine Resort and SPA.
I helgen sa hanns det med lite mer julklappsshopping. Joli har onskat sig en "princess computer" sa jag kopte en liten Vtech lap top (helt hysteriskt dyrt!) men det ar en present fran mormor och morfar. I alla fall kan hon lara sig matte, bokstaver och lite annat och det ar faktiskt en av de fa saker hon har onskat sig.
Nagot pepparkaksbak hanns inte med sa det blir val i vanlig ordning sparat tills den 23:e. I morgon firar vi "Pia Day". Den 19 december 1974 kom jag till Sverige (fran Korea) och mina foraldrar har alltid firat den dagen som nagot speciellt. Sa nu har jag och mina grannar/vaninnor ocksa gjort "Pia Day" till den dagen da vi traffas och byter julklappar samt dricker lite vin. Jag ska gora en harlig ostbricka samt lite dipp och gronsaker. Och den 23:e pa kvallen ar det gloggkvall for alla grannar.
Ungarna slutar skolan pa tisdag och far sedan ett valfortjant jullov. Jag langtar ocksa efter lite julledighet och i mellandagarna har maken en flygning till Zurich som jag funderar pa att folja med pa om det inte ar alltfor fullt (jag flyger ju standby).

4 comments:

  1. Vad roligt och vad FINT att dina föräldrar firat den dag du kom till familjen!!!! :-) Det tyckte jag var super! Själv vet jag faktiskt bara att jag kom till Arlanda i augusti 1973 men jag vet inte exakt datum.
    Kram och ha nu en fin Pia dag! :-)

    ReplyDelete
  2. Precis som Saltis skriver, att vad fint av dina föräldrar att fira din dag då du kom till dem och Sverige. Hoppas ni får en trevlig träff, men det är jag nog säker på att det blir. Kram

    ReplyDelete
  3. Tjingeling! Grattis på Piadagen, vi kom också till Svedala mitt i smällkalla vintern fast några år senare. Vad kul om du kommer i februari, då ska vi partaja "like good old times", om du hinner!! :-)

    ReplyDelete
  4. Läste ditt fina inlägg idag. Tycker ocksa att det är jätte fint att dina föräldrar firar den dagen da du kom till dem. Vilken fin julklapp de fick!!!
    Kramar, Lisa

    ReplyDelete