Sunday, December 25, 2011

God jul!

Gardagen firades med grannar, tva jattegoda kalkoner och till stuffing, brysselkal, potatismos, bonstuvning, waldorfsallad, sotpotatis med marshmallows (!) och sedan pumpapaj och Ris ala Malta!
Idag fortsatter matorgien, mer kalkon, griljerad skinka, glaserad skinka, potatissallad och potatismos hos grannarna! Vi har precis som forra aret hyrt bord och stolar, en hoppborg ar inhyrd for barnen och sedan blir det goda efterratter.
Ungarna oppnade presenter och Elias deklarerade att det var hans basta jul nagonsin. Bada ar upptagna med att leka med sina presenter och vi pustar ut efter veckor av julstress. Mellandagarna ar de basta dagarna! Vi har fatt ledigt av jobbet idag pa juldagen och jag har tagit ledigt imorgon annandagen. Funderar pa att dra till stranden med en god bok och bara slappa!
God jul alla, var an i varlden ni befinner er!

12 comments:

  1. God fortsättning pa julen! Befinner mig i matkoma...
    Julkramar, Lisa

    ReplyDelete
  2. Det bästa med julen är att få umgås med familj och vänner och att försöka ta det kravlöst! God fortsättning! Kram från Svedala

    ReplyDelete
  3. Låter som ett riktigt julfirande! Önskar en god fortsättning på julhelgen och ett gott nytt år!

    ReplyDelete
  4. Lisa: God fortsattning!!! Firade ni i Sverige eller i Schweiz iar! Maken flyger till Zurich imorgon och jag funderade pa att folja med men just nu ar det mycket att gora pa jobbet!
    Kram!

    MirandaK: Ja det ar harligt att bara umgas, vi har haft intensiva men roliga juldagar! igar var jag pa stranden och det var underbart!
    Kram!

    Freedomtravel: God fortsattning och gott nytt ar! Ja det var firande i dagarna tva, mycket mat och trevligt umgange!!!
    Kram!

    ReplyDelete
  5. Vi firade i Österrike. Kanske vore kul med en liten utflykt till Zürich?
    Kram, Lisa

    ReplyDelete
  6. Lisa: Det lat valdigt trevligt sa nasta gang ska jag nog se till att komma med! Visst bor ni dar (eller har jag fatt massa tomtar pa loftet?)
    Kram!

    ReplyDelete
  7. Inlägg om hur du får till kalkonen önskas! Min blir alltid torr..

    ReplyDelete
  8. Bor i Österrike. Är din man hemma över nyar? Här snöade det lite idag. Usch! Vill ha värme ;-)
    Kramar, Lisa

    ReplyDelete
  9. Åh låter som en jätteskön jul! Vad kul att ni är så många. Att dra till stranden låter skönt!!

    ReplyDelete
  10. Mia: Ska hora med mina amerikanska grannar. Jag vet att en av dem lagar sin i en turkey bag, en stor pase som gor att vatskan stannar kvar och den blir saftig och fin. Vet inte om du kan hitta sana turkey bags i Sverige eller om du kan anvanda vanlig stekpase! Ska se om jag hittar ett bra recept att lagga upp! Lycka till!
    Kram!

    Lisa: Jag ar helt forvirrad, du har ju berattat att ni bor dar! Sno later valdigt harligt anda fast just nu ar det behagligt har nere.
    Maken ar hemma over nyar sa det ar trevligt! Hur ar det med din man? Jobbar han over helgen?
    Kram!

    ReplyDelete
  11. Han har SBY i morgon...men sen är han ledig nagra dagar. Gott slut!
    Kramar, Lisa

    ReplyDelete
  12. Gott Nytt År! Hoppas det blir ett bra år.. Vi måste se till att få till det så vi ses. Kram

    ReplyDelete