Monday, December 12, 2011

Hur gick det pa julfesten?



Jotack, den blev mycket lyckad. Maten var utmarkt, vi at filet mignon/kalkon med tillbehor/sea bass och allas mat smakade jattebra. Vi satt i en avskild liten del av restaurangen dar det julpyntats med girlander och kulor! Mellan huvudratten och efterratten kom jultomten, inte helt ovantat... Det var var IT- supervisor Pete fran Kenya som fick den aran att dra pa sig tomtekostymen och vi fick en, som han sjalv sa: "Black Santa"! Pete ar komisk naturbegavning och det blev manga skratt nar julklappen skulle delas ut och obligatorisk fotosession i tomtens kna. Efter julklappsutdelning vankades dessert och sedan hade jag och min kompis och kollega forberett ett litet frageformular som inneholl en fraga for varje medarbetare. Mest som en kul grej och for att se hur mycket vi egentligen vet om varandra. Forsta pris gick inte helt ovantat till var HR Manager och hon vann tva biobiljetter. Vi hade aven en liten pengainsamling for var "tea boy" Hussein. Hussein ar fran Bangladesh, han har tva sma dottrar hemma och i februari ska han aka hem och halsa pa dem for forsta gangen pa over tre ar! Hussein ar alltid glad och vanlig, han diskar vara lunchlador, oppnar dorrar och ar alltid pa gott humor. Nar jag ser Hussein tanker jag pa hur bra vi anda har det!

Nar mat och dryck borjade ta slut sa packade vi oss vidare till Rock Bottom Cafe. En bar med dans och live band. Det ar absolut inget glassigt stalle men valdigt roligt. Mindre roligt ar att nar man ar asiat (som jag) och kommer i slagtag med andra asiater (filippinare) sa fragas det om medlemsskap helt plotsligt. Det gor mig forbannad att man inte ska bli inslappt for att man rakar vara asiat!!! Fy sjutton! I alla fall sa papekade jag att vi var ett stort gang som skulle spendera valdigt mycket pengar pa drinkar men om de inte var intresserade sa kunde vi ga till grannhotellets bar istallet och sen var det inga problem att komma in... Hela ganget dansade (de som var kvar, de flesta indier och pakistanier gick hem efter middagen eftersom de inte dricker och inte gillar vasterlandsk musik). Nagon gang runt midnatt uppstod brak da var lankesiske chauffor "lanade" is fran nagon snubbes ishink som stod vid varat bord. Snubben blev forbannad och var chauffor visade fingret, nagot som faktiskt ar ett lagbrott har i UAE. Brak utbrot och var CFO forsokte med diplomatisk metod att lugna ner snubben. Detta gick inte sa bra, utan nagon forvarning borjade de tva att puckla pa varandra och hela lilla sallskapet omringades av vakter och vi blev nara att bli utslangda. Efter mycket prat och forsakran om att vi alla skulle uppfora oss sa fick vi stanna kvar. Upprord chauffor som var nagot overforfriskad (efter att ha visat oss vilken mastardansare han ar!) blev utfost och hemskickad for att undvika fortsatt brak och festen fortsatte till langt efter midnatt. Vi tog en taxi hem och mina stackars fotter var sa omma efter timmar i ett par obekvama stovlar. Men definitivt en minnesvard fest!

5 comments:

  1. Oj det började ju kanon, er fest låter det som! Riktigt mysigt! Synd att det blev bråk på slutet. Hoppas det är upprett nu och allt är frid och fröjd.

    ReplyDelete
  2. Oj vilken julfest! Hahaha! Både god mat, skratt OCh dramatik. Så tråkigt dock att dels få diskutera sig till att bli insläppt! Och sedan att det blev bråk. men jag hoppas att ni hade roligt ändå. Det verkar ni iallfall haft.
    Kram!!

    ReplyDelete
  3. Wow, låter precis som en julfest med jobbet ska vara, lite av varje.
    Skönt att det löste sig med bråket ;)!

    Och tack för inlägget, precis vad jag väntat på efter ditt inlägg där du planerade festen.

    Kram på dig!

    ReplyDelete
  4. Ninni: Jajamen, det slutade med att vi delade bord med samma snubbe och allt lugnade ner sig. Lite for mycket testosteron och alkohol ett tag..!
    Kram!

    Saltistjejen: Japp, ingen fest utan lite brak (som maken sa, norrlanning som han ar hahaha). Det ar valdigt trist att man fragar efter medlemsskap pa vissa stallen, trodde man skulle slippa det i ett mangkulturellt stalle som Dubai!
    Kram!

    Anneli: Ja det var lyckat, jag har valdigt roligt! Hahaha, ja tankte att jag maste ju folja upp nu nar jag beklagat mig over festfixandet!
    Laste nyss ditt inlagg om skypande, visst ar det fantastiskt och det blir en helt annan sak aven om man rent geografiskt befinner sig langt fran varandra!
    Kram!

    ReplyDelete
  5. Kul med en så lyckad julfest! Sånt kan man leva lite extra på ett bra tag framöver! Kram

    ReplyDelete