Monday, January 30, 2012

Be careful what you wish for...

...it may come true! Jag har ju den senaste tiden gnallt over hur ostimulerande mitt jobb ar. Inget hander, slentrian, ingen rod trad i det jag gor. Jag har nu fatt ata upp allt det som sagts och sitter har med skrivbordet fullt av saker att gora, sa mycket att jag ar glad att man hinner g pa toaletten. En rapport ska in till FN om nagra dagar, hundra miljoner dokument att ga igenom for att skriva ihop denna rapport. Stress stress och personer som man kan be om information fran, svarar inte. Sa typiskt!
Nu har jag borjat packa infor Sverige. Langtar faktiskt hem, hoppas bara att flygen inte ar alltfor fulla utan att jag kommer med, forhoppningsvis i Business Class. Sedan hoppas jag att man inte fastnar i Kopenhamn eller att det blir snostorm och alla flyg stalls in eller bokas om och da ar det helt kort nar man flyger standby.
Forsta helgen tillbringas i Stockholm med kara vanner, lite shopping, lunch och sedan ut och svanga de lurviga. Pa sondag eftermiddag aker jag ner till Goteborg och sedan blir det nagra dagar hemmavid. En tur till Boras ar inplanerad med mamma samt lite praktiska bankarenden och annat som ska pysslas med nar man ar pa svensk mark.

5 comments:

  1. Det är alltid roligare med mycket att göra men det är lika viktigt att känna "kontroll", ta ett djupt andetag och en extra chokladbit ;-) Ja vi hoppas verkligen att det inte blir något strul med resan, sen ber vi en bön för att lille S klarar sig utan sin mamma! Kram /M

    ReplyDelete
  2. Det är väl så att lagom är bäst ;) Har en vecka framför mig med en massa jobb, så det lär bli likadant för mig. Tur att man har nära till toaletten! Så trevligt med en resa till Sverige :) Det ska bli jättekallt den närmaste veckan såg jag. Är det bara du som åker? Hoppas att du får en bra resa! Kram

    ReplyDelete
  3. MirandaK: Japp men jag mar faktiskt bast nar jag har fullt upp sa det ar en positiv utveckling! Langtar tills pa lordag!!! Det ska verkligen bli roligt! Vad duktig du ar med din traning, jag ar jatteimponerad!
    Kram!

    Fourmum: Ja det ar sant, fast jag foredrar lite hektiskt framfor stiltje. Jag blir mest effektiv da jag har mycket att gora. Ja, det ska bli roligt att aka hem och traffar foraldrarna. Barnen stannar hemma i Dubai, de har sin skola att tanka pa. Ska mest hem och ta hand om min pappa som kommit hem efter att varit pa ett avlastningshem i en manad.
    Kram!

    ReplyDelete
  4. Ja det är inte roligt att ha för lite men heller inte för mycket att göra på jobbet. Hoppas det löser sig och att du får iväg allt i tid.
    Härligt med Sverigeresa! När är det du reser??
    Kram!!

    ReplyDelete
  5. Saltis: Ja lagom ar ju alltid bast, aven om jag ar mer effektiv under press! :) Aker nu pa fredag sa borjar langta nu!
    kram!

    ReplyDelete