Sunday, January 8, 2012

Den forsta veckan

.. har varit en lugn sadan som inleddes med en fyradagars arbetsvecka. Nu ar vi tillbaka i normala takter igen men det kanns ok. Jag ar inne pa vecka tva i min kolhydratsdetox. Det fungerar faktiskt bra maste jag saga, fast jag tillater mig sjalv att ha en dag da jag ater pommes frites, pasta, brod etc. Lite roligt maste man ha! Nu fragar sig manga varfor jag haller pa med det har och det ar for att forsoka ma battre, ata mer gronsaker och bli lite piggare, att langsamt andra min livsstil och bli lite mer halsosam.
Pa fredag ska jag borja min fotokurs och det ser jag verkligen fram emot. Det ar duktiga Helen Shippey som haller i kursen som totalt ar 6 timmar, bara vi tva. Jag gick en fotokurs med Gulf Photo i somras som var bra men lite for manga deltagare. Jag tror det har blir jattespannande, jag och Helen traffades innan jul for att diskutera lite vad jag vill lara mig. Aterkommer med rapport!
I torsdags blev det spontangrillning hos grannarna och det ar sant jag uppskattar sa mycket med dar vi bor. Inga storre planer, nagon bjuder in till grillning, alla tar med sig lite vin, sallad, kott och sa samlas vi och har jattetrevligt. Inga konstigheter alls!
Igar var jag och Joli pa the Westin och badade. Hon holl igang hela tiden och simmade, maste saga att hon blivit jatteduktig pa att simma och vara under vattnet. Sedan akte jag pa en boxningstraning pa eftermiddagen och kvallen tillbringade vi med AppleTV och Netflix (gudasand uppfinning) och kollade in nagra avsnitt av "Grey's Anatomy"!
Hur var eran helg?

4 comments:

  1. Jag blir avundsam nu, jag vill också kunna gå en fotokurs med egen lärare, det måste vara helt fantastiskt! Lycka till! Jag håller med att när man går kurs med många andra tar så mycket av tiden hur alla inställningarna ska vra på var och ens kamera, då många märken och årsmodeller finns.

    Vilken god karaktär du har med din diet, jag är tyvärr dåligt med sådana saker. Kram

    ReplyDelete
  2. Vad kul med fotokurs att se fram emot!!
    Och skönt att ni kommit in i vardagen igen på ett bra sätt. Det är alltid en liten omställning när man varit ledig lite längre än en helg. :-)
    Kram!!

    ReplyDelete
  3. Åh Greys! Döttrarna kollade på något avsnitt igår från den nya säsongen, men jag hann inte med.. Idag började en annan favoritserie, Bones ;) Jag missade att säsong 7 började idag, upptäckte det 20.55, men som tur var så var det dubbelavsnitt så jag fick en timmes Bones ;) Spontangrillningar med knytis är underbara, tyvärr sker de alldeles för sällan i våra trakter.. Eller så är grillsäsongen för kort här ;)

    ReplyDelete
  4. Katarina: Ja det ska bli lyxigt med lite egentid for mig och fotografen sa man hinner stalla alla de dar frangorna som poppar upp i skallen!
    Dieten funkar annu men ibland blir jag verkligen jattesugen pa potatis!!
    Kram!

    Saltistjejen: Ja, det ska bli spannande med min kurs, ser sa mycket fram emot det!
    Ja idag borjade skolan for barnen sa nu ar vi inne vardagen igen och det ar ganska skont!
    Kram!

    Fourmum: Valkommen till min blogg!
    Jag alskar Greys! Har kopt alla boxar fram tills nu da vi skaffade Apple TV och Netflix. Brukar ocksa titta pa Bones, gillar den! Sag att den finns ocksa pa Netflix sa jag har mycket att gora framover! :)
    Spontana saker blir oftast bast, jag gillar nar det ar lite easy going, inte sa markvardigt utan umganget ar det viktigaste!
    Kram!

    ReplyDelete