Wednesday, January 25, 2012

Jag har fatt en utmaning!

Jag har fatt en rolig utmaning av Katarina!
1. VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN
Da bodde jag i Uppsala, jobbade pa statlig myndighet och pluggade samtidigt pa juristprogrammet. Jag hade traffat Fredrik (maken) ett halvar innan, vi bodde i olika lagenheter men pratade lite lost om att flytta ihop. Senare samma ar sa blev jag gravid med Elias och vi gick och gifte oss i all hemlighet. Flyttade ihop gjorde vi forst en manad innan Elias foddes!
2. VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Samma som jag gor nu, jobbade pa RA International i Dubai. Jag planerade infor min stundande resa till Pakistan for att besoka min kollegas brollop.
3. FEM SNACKS DU GILLAR
Popcorn, grillchips, dillchip, ostkrokar, goda ostar ochvin (om man kan kalla det snacks...)
4. FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Framling (Carola), Sweet Child of Mine (Guns N'Roses), Livin' on Prayer (Bon Jovi). Barnsanger ar jag urdalig pa.
5. FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MÅNGMILJONÄR:
Resa mera och bjuda med nara och kara, skanka till valgorande andamal, kopa lagenhet i Sverige, spara till ungarnas framtida utbildning, oppna ett Bed & Breakfast i Norrland.
6. FEM DÅLIGA VANOR
Blir latt stadmanisk da jag ar stressad, tidsoptimist, svar ibland lite for mycket (sarskilt nar jag kor bil), smatt nojjig over fodelsemarken och annat och konsulterar sedan Google vilket gor mig annu mer nojjig, ovana att paborja en massa saker som jag har svart att slutfora for jag trottnar helt enkelt.
7. FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA
Lyssna på musik, ata och dricka gott, resa och uppleva saker, fotografera, lasa bocker och inredningstidskrifter, umgas med familj och vanner.
8. FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA
Flip flops, hatt (ser ut som en svamp), hoga klackar (kan knappt ga barfota utan att tappa balansen), skor som ar langa och spetsiga, tights och jattekort T-shirt/jacka (tights och lang top/overdel brukar jag dock ha pa mig).
9. FEM FAVORITLEKSAKER
Blackberry, MacBook, Nikon, Apple TV och Netflix, spel av olika slag.
10. FEM PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:
Circles in the Sand
Ninnis Lya
Fourmum
MirandaK
The Swedish Girl

6 comments:

  1. Så kul! Bed & Breakfast i Norrland, det låter spännande! Vart i Norrland? Vad jobbar din man med? Tack för utmaningen, den är antagen! Det ska bli roligt ;)

    ReplyDelete
  2. Loving that I can read your blog Pia! It's wonderful! Hoping I might get the chance to answer these questions at work tomorrow!!! Xox

    ReplyDelete
  3. Fourmum: Ja, det ar en gammal drom! Maken ar fran Vindeln och det vore roligt att oppna nagot dar i en gammal fin vasterbottensgard! Maken ar pilot for Emirates! Det ar en rolig utmaning, kul att lara sig lite mer om alla andra!
    Kram!

    Marianne: Bless the technique! I just love Google Translate! Looking forward to read your answers to these questions!
    xxxxx

    ReplyDelete
  4. Ah, min man är från Piteå, det var därför jag var lite nyfiken ;)En av mina systrar bor också i Piteå :) Kram

    ReplyDelete
  5. Jag ler Pia.. Å, jag som vill ha ett B&B i Napa Valley i USA.. Och inte bodde vi i Uppsala samtidigt heller,, Spännande läsning!!!Kram

    ReplyDelete
  6. Nu har jag gjort utmaningen ;)

    ReplyDelete