Thursday, January 12, 2012

Manskensritt

Ah vilken magisk kvall det var! Vi samlades forst alla fem hos grannarna H och G och sa korde vi till ridskolan som ligger ca 15 min fran dar vi bor. Gomd i en gron oas omgiven av palmer skymtade ridskolan och snart stod vi forvantasfulla och vantade pa att hastarna gjordes i ordning. Snart satt aven undertecknad pa hastryggen och oj vad hogt det var. Osama, var ridlarare tog min hast i ett snore (sa han inte skulle sticka ivag med mig till Oman antar jag) och vi gick ganska tatt medan ovriga mer erfarna ryttare gick sjalva bakom. Vi passerade sma gardar dar det dofta biryani (indisk kycklingratt) och hordes svag arabisk musik. Manen lyste pa himlen och det var en fantastisk kvall! Vi var sakert ute en timme, over sma sanddynor, forbi oken med bara silhuetterna av palmer och den lysande manen framfor oss. Om man sneglade lite at ett eller annat hall, syntes gatubelysning och nagonstans langt borta blinkade Burj Khalifa men vi valde att ignorera detta. Stillheten, dofterna, hastarnas frustande, underbart! Endel av ridtur gick langs en liten grusvag och vi motte flera bilar, Osamas hast blev lite skramd men tack och lov rorde sig inte min hast. Maste erkanna att jag blev lite skraj ett tag! Efter ridturen atervande vi till ridskolan och drack te och det hade dukats upp en helt bord med bakelser, en egyptisk efterratt, libanesisk brod och annat gott! Vi satt och pratade en stund om hastarna, ridskolan och Osama tande den stora shishapipan sa vi kunde roka shisha.
Temperaturen faller snabbt i oknen och det blev snart ganska kyligt. Vi tackade for oss och korde hemat. Det har ar definitivt nagot jag vill gora igen!

5 comments:

  1. Hej hej! Låter supertrevligt! Jag har vänner som är i Dubai just nu på semester, igår skulle dom på ökensafari! Då blir man smått avundsjuk när man sitter i blåsiga och kalla Sverige! Ha det bra!//stef

    ReplyDelete
  2. Det låter precis så underbart som jag trodde att det skulle vara =) Det låter verkligen som en sån där upplevelse man vill skriva upp på livets to-do lista :) Ha det så jättebra! Mvh anette

    ReplyDelete
  3. Wow! låter verkligen magiskt!!!
    :-)
    Vilken upplevelse!

    ReplyDelete
  4. Så häftigt! Verkligen magiskt och underbart! roligt att du kunde njuta och inte bara fokusera på rädsla.. För det är en tjusning att rida när man väl börjat.. Hoppas jag.

    Du har fått en award hos mig. Kram

    ReplyDelete
  5. Åh vad härligt och roligt det lät! Men jag håller helt med, jag har också respekt för hästar. Härligt att du vågade ändå tycker jag, verkar ha varit en magisk och underbar kväll!

    Kram Susanne

    ReplyDelete