Wednesday, January 11, 2012

Manskenstur pa hastryggen

Ikvall ska jag och mina grannar ivag pa manskenstur pa hastrygg! Det ar en ridskola/stall i narheten av oss som da det ar fullmane arrangerar utflykter till hast. Man rider pa kvallen ut i oknen under fullmaneskenet. Efter utflykten sa bjuds det pa te och arabiskt brod. Jag ar ingen och har aldrig varit nagon hasttjej, snarare har jag kant respekt och varit lite radd for hastar. Hastarna ar vana vid olika sorters ryttare, aven oerfarna och man far valja om man vill att ridlararen haller i hasten eller om man vill rida sjalv.
Min galna chef ar pa besok ute i "faltet" dar vi har vara projekt. Hon har skickat en massa otrevliga mail till folk under hela veckan och det slar mig igen hur otroligt oprofessionell hon ar.
Temperaturen har stigit nagra grader och igar hade vi hela 28 pa dagen. December var tydligen ovanligt kall och inomhus (vi bor i stenhus med marmorgolv) sa blir det ganska kallt pa kvallarna!

5 comments:

  1. Men vad trevligt! Den turen skulle jag gärna göra. Man behöver nog inte vara hösttermin för att gilla den turen tror jag. Själv har min familj sålt vår islandshäst i helgen,pga hälsoskäl i familjen.. Hade sett fram emot att rida i februari då jag reser hem. Kram

    ReplyDelete
  2. Åhhhh, en ridtur i månskenet, det låter ju helt underbart!! Men så är jag ju en hästtjej ;) Hoppas att du får en underbar upplevelse och att hästen sköter sig. Jag är iallafall grymt avundsjuk ;)

    ReplyDelete
  3. Katarina: nar i februari aker du hem? Jag aker ocksa hem forsta helgen i feb, befinner mig i Stockholm den helgen!
    Ja, det ska bli jattetrevligt och en fin och annorlunda upplevelse! Vad synd med er islandshast men jag kan forsta anledningen ocksa.
    Kram!

    Fourmum: Tack! Ja det ska bli valdigt spannande! Lovar att beratta mer imorgon!
    Kram!

    ReplyDelete
  4. Pia
    Jag reser den 23 jan,, till svedala.. Inboxar dig!

    ReplyDelete