Monday, February 13, 2012

Borta bra men hemma bast

Man aker hem och sa aker man hem igen! Det ar sa det kanns, hem till Sverige och mamma och pappa och sedan tillbaka hem till maken och barnen! Sa lyckligt lottad man ar som har tva hem! Resan till Kopenhamn gick som en dans men sa blev vi forsenade till gate och jag blev lite svettig. Hade sedan mindre an en halvtimme pa mig att hamta bagage och checka in igen till Stockholm. Planet var i stort sett fullt sa jag stod och hackade vid gaten och vantade pa att fa besked om jag kom med eller inte. Sista platsen fick jag och sa kunde man pusta ut! I Stockholm var det kallt och sno. Jag motte upp vaninnan S och vi hade fredagsmys medan kylan lade sig over huvudstaden. Dagen efter gick jag en liten shoppingrunda i stan, forbi Hotorget och in pa NK en svang. Sedan lunch med vaninnorna hemifran. Ovarderligt att halla kontakten med vanner fran forr! Pa kvallen bar det ivag till Sturehof med nasta tjejgang, vi at gott och satt sedan och pratade till sent. Pa sondagen kom jag med ett tidigare flyg till Goteborg och sedan blev det sondagsmys med mamma och pappa. Pappa ar hemma fran sitt temporara avlastningsboende. Under veckan lagade jag mat, fixade och donade hemma, hann med en tur till Boras med mamma for lite lunch och shopping. Hann ga igenom Kinna ett antal ganger (det finns en KappAhl och en Lindex och lite andra smabutiker). Pa torsdag morgon tog jag forsta flyget ner till Kopenhamn och satt sedan och vantade pa att fa flyga vidare till Dubai. Vad jag missat var att det nu ar vinterlov hemma i Sverige. Varenda kotte verkade vara pa vag soderover och flyget blev fullt. Jag fick glatt uppsoka harbarge for natten. Vanligtvis kan man stanna pa Emirates s.k crew hotels, aven om maken inte ar narvarande. Det gick bra i Madrid. Det gick dock inte i Kopenhamn. Dar far man inte bo utan sin gubbe. Inte lika glad i hagen och i snalblast gav jag mig ivag ut for att soka nytt hotell. Hittade det lilla men nya wakeupcopenhagen.com. Boka online och du far ett riktigt bra pris! Rummen var sma men frascha och ett bra lage nara Tivoli, stationen och Vasterport. Hade det inte varit sa forbenat kallt sa hade jag nog gatt en svang runt stan men det blev en ganska kort promenad. Dagen efter var det dags att prova lyckan igen och jag kom med i sista stund. Det sag ut att vara helt kort och jag kande mig smatt gratfardig. Hjartat bankade och hoppet steg och sjonk. Men hem kom jag och det var harligt att landa i Dubai igen. T.o.m min vaska som brukar vara pa villovagar kom med och mina ostar som ofrivilligt tillbringat ett extra dygn i Kopenhamn hade klarat sig bra. Som sagt, bade for-och nackdelare med att resa ID!

4 comments:

  1. Så skönt att du kom hem ordentligt. Det ju är alltid pirrigt, när det inte fungerar till 100%.

    ReplyDelete
  2. Åh,, jag förstår vad du menar.. Mycket att hinna med här hemma samtidigt som lyckan är enorm att ha flera hem! Skönt att allt gått bra! Jag ska också prova att köpa med mig ost,, jag ska frysa in Västerbottensosten som ska gå att använda i matlagning, enl. deras hemsida..

    Hoppas du haft det bra med kompisarna och skönt att få se pappsen och mamsen igen!

    I mars planerar jag för Cebu/Bohol....

    Kram

    ReplyDelete
  3. Det var roligt att se dig vännen, hoppas vi ses snart igen! Kram!

    ReplyDelete